Slurvent arbeid i Kingdom Hearts HD?

Mås i jeg er litt skuffet over en ting med Kingdom Hearts HD samlingen.
Det originale Kingdom Hearts støttet jo ikke widescreen, og kjørte da derfor bare i 4:3 modus.
Jeg synes det var noe som skurret da jeg startet opp Kingdom Hearts 1 og første filmsekvens startet opp, det var noe som virket merkelig med bildet, teksten virket merkelig plassert, helt i kanten på skjermen liksom, her var det noe som ikke stemte synes jeg.

Etter å ha sjekket det ut nærmere viser det seg at det squeenix har gjort er rett og slett å bare zoomet inn på det originale bildet for å få det til å passe til widescreen på filmsekvensene.
Vi mister altså toppen og bunnen av bildet i alle filmsekvensene i spillet!

Skuffende at de ikke engang g add å ta seg bryet med å gjøre spillet om til virkelig widescreen synes jeg. Det føles liksom litt ukomplett nå.

Dette høres kasnkje ut som pirking for noen, men for meg virker det rett og slett slurvent.
Hadde håpet denne HD utgaven av spillet ville vbære en deffinitiv forbedring på alle måter så dette var skuff for meg.

for et eksempel på det jeg mener se på bildene under

Kingdom Hearts på ps2

Og her er et bilde av samme scene i HD samlingen på PS3

PS2

PS3

Hva synes du oma t Sqeenix tok den enkleste veien ut og bare zoomet inn?

Bilder: Google og Gamefaqs
#spill #disney #squeenix #kingdomhearts #PS3 #PS2

7 kommentarer
    1. Tenkte faktisk ikke over det jeg. Men du kan jo zoome ut igjen bildet eller? For du får jo valget om å gjøre så det passer skjermen din. Eller blir det like dumt uansett?

    2. nerdslife: Merket det allerede ved første filmsekvens, synes teksten var merkelig nært kanten på bildet, alt føltes litt cramped liksom.
      Blir likt uansett hva en gjør med bildet, det er bare slikt de har gjort det når de lagde HD versjonen.
      Var skuff dette synes jeg. Hade jo håpet på en superduperversjon som var bedre på alle måter.

    3. nerdslife: Ja er litt surt når en liksom forventet noe som er bedre, men viser seg å faktisk være verre på enkelte områder, men men jeg skal prøve å ikke irritere meg over det, er jo uansett lite å gjøre ned.

      Heldigvis gjelder det jo bare filmskvensene i spillet, selve spillingen helt i orden.

    4. rotlaa: Ja det var irriterende greier. Nå er det jo Final Mix versjonen av Kingdom Hearts som er i HD samlingen, den har jo tidligere aldri kommet ut på engelsk og har mer innhold og story, så akkurat det er jo kjekt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg