Street Fighter 2 25 års dokumentar and some memories

I 2012 feiret spillserien Street Fighter 25 års jubileum.
I den anledning ble det laget en dokumentar om serien som nå er lagt ut på youtube.
Sitter å ser på den nå, interessange greier. Fått se litt fra samlere og snakke med en del folk bak serien så langt.
Anbelafes om en har lyst på noe å se på åp lørdagskvelden.

Når jeg tenker på mitt første street fighter spill er det Street fighter 2 som dukker opp i hodet mitt.
Arkadeversjonen var den jeg spillte først. Den stod på en lokal bowlinghall og hadde ikke lyd, og jeg kom aldri særlig langt i spillet fordi jeg ikke skjønte mye av hvordan knepene og slikt funket :P.


Har alltid synes dette coveret er litt merkelig. Hvorfor ligger Ryu, som jo er selve ikonet til serien utslått på bakken?
Og Blanka får liksom the spotlight?

Litt senere kjøpte jeg meg super nintendo versjonen da den kom ut for hele 900 kr! Og det var da jeg liksom endelig skjønte hva street fighter 2 virkelig var for noe, lærte seg knep og slikt. Mine favorittfolk var Ryu og Chun Li. Jeg tror jeg var best med Chun Li faktisk, hennes spark var virkelig ikke å spøke med 😛
Det spillet ble virkelig spillt mye ja 🙂


Det var ikke før en god stund etter Street Fighter 2 kom at jeg faktisk skjønte at dette var fogjengeren 😛

Men mitt aller første street fighter spill var faktisk Street Fighter på datamaskinen Commodore 64.
Spillet var på en kasett og var virkelig ikke spesielt bra og selv på den tiden syntes jeg det så temmelig bedrøvelig ut, se bare her:


Huff, virker ikek som de prøvde engang

Ikke fikk jeg til særlig mye heller, kontrollene var virkelig ikke enkle å forstå seg på, ikke mye hadoukens eller spinning kicks her nei.
Lang tid senere (usikker på hvor lenge, kan ha vært år) fant jeg ved en tilfeldighet at det faktisk var en annen versjon av spillet på den andre siden på kasetten.
Denne utgaven var langt bedre på alle måter, den så bedre ut, kontrllene var bedre, ja her kom jeg faktisk et stykke på spillet. Husker en ninja med de hersens kastestjernene, han var vrien, usikker på om jeg klarte ham, var ikke ofte ihvertfall.


Se her ja, dette var noe annet!

Hva var ditt første Street fighter spill?

Bilder: Google, Gamefaqs og Ebay
#spill #streetfighter #capcom #C64 #snes

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg