Dinosaurs are invading my Game Boy

Dette dukket opp i posten på fredag, Jurassic Park på Game Boy!
Husker jeg leste om dette spillet i bladet Nintendo Magasinet da jeg var liten, hadde lyst å teste det, men fikk det aldri.
Så når jeg kom over det til en billig penge slo jeg til.
Morsomt å spore opp spill en hadde lyst på som liten men aldri fikk.

Spillet er et action eventyrspill sett fra fugleperspektiv vhor en utforsker forskjellige områder i parken på leting etter dinosauregg og accesskort for å åpne dører, aktivere maskiner osv. Mens en må passe seg for diverse dinosaurer av alle slag.

Spillet ser ganske pent ut dog er kontrollen noe kronglete, spesielt når en prøver å gå på skrå. Spillet har og en catchy melodi som går i bakgrunnen på det første brettet. Den har dog ingenting med Jurassic Park å gjøre, deler av melodien er  nemmelig fra  fra Commdoore 64 spillet Comic Bakery.
Jeg har også Jurassic Park Part 2 the chaos continues på game boy og den melodien er der og.
Synd at så få at Jurassic Park spillene faktisk bruker den fantastiske filmmusikken. Mener å ha hørt den i andre spill også.
Merkelig at den musikken dukker opp igjen i helt andre spill.

Har du noen spill du hadde lyst på som barn men aldri fikk?

Comic Bakery melodien:

Melodien fra det første brettet på Jurassic Park på Game Boy:

Bilder: My iphone
#spill

4 kommentarer
    1. Lurer nesten på om musikken der er å finne i et Bomberman spill jeg har på game boy color også…:P

    2. Jeg hadde dette spillet da jeg var liten!!! Sprøtt! Hadde helt glemt av hvor kult jeg syntes det var. Naaaw, minner *snufs*
      Jeg ønsket meg Super Mario, men fikk det aldri. Har det fremdeles ikke… stakkars meg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg