Nintendo’s Famicom (originale NES) er 30 år i dag!

Tenk det, i dag er det hele 30 år siden den japanske versjonen av NES kom ut, 15 juli 1983 som altså het Famicom.
Ganske så forskjellige utseende på den japanske i motsetning til den grå boksen vi fikk her i 1986. Visste du at det faktisk er mikrofoner på kontrollerne til Famicom?


Husker enda da jeg fikk min NES på 80 tallet, mange gode stunder med den firkantede grå 🙂
Min gamle NES er nå på familiens hytte og jeg tror den funker fint enda.
Skulle gjerne spillt litt NES, men dessverre funker ikke den jeg har hos meg nå 🙁
Gratulerer med dagen Famicom, takk for alle de flotte spillopplevelsene!

Så vorfor ikke fyre opp et NES spill og feire jubilanten? 😉

Bilde: Google

2 kommentarer
    1. nerdslife: Den hersens pin connectoren ja, skrekkelig irriterende at de ødelegges såpass lett. Skulle gjerne hatt en slik ny top laoder nes som ikke har det problemet lengre, men akk they be expensive.
      Og ja tenk det 30 år, jeg er bare to år eldre enn Famicom, nesten så en begynner å føle seg gammel 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg