Spillblog: A day in Project Zomboid – The Zombie survival Rpg

Project Zomboid er et zombie overlevelses rollepill til pc (finnes også på mac og linux).
Spillet har bare ett mål, nemmelig å overleve så lenge som mulig.

Åpningen på spillet er ganske så dyster

En kan velge mellom en del yrker som gir en pluss og minus.
Jeg valgte politimann denne gangen som gir en blant annet bedre siktinge med våpen.
En begynner et tilfeldig sted i en by og må rett og slett klare seg med det en finner. En må passe på å ha nok mat og drikke, samt bandasjer våpen og ellers alt en trenger for å kalre seg.
Spillet er ganske dypt f.eks om en finner en bukse kan en enten kle deg på seg eller rive den i stykker og lage bandasjer av dem. En kan bli deprimert, redd, utslitt, skadet. En kan crafte stuff, ja det er virkelig mey å gjøre her.

Om natten er det mørkt og derfor naturlig nok farligere ute siden sikten er så dårlig. En kan da legge seg til å sove i en seng eller en stol, da går tiden fortere, men pass på zombiene kan komme.

Det er også temmelig vanskelig, møter en på flere enn en zombie av gangen er det virkelig best å løpe.

Jeg tok en kjapp omgang nå isted og lette først igjennom huset der jeg startet. Fant litt mat, et brød og en pai. Tok med meg det og en plastpose. Det var også gafler, smørrkniver, frø og skåler i kjøkkenet, men disse hadde jeg ikke bruk for så lot dem abre være igjen.
De forrige gangene jeg har spilt har det vært en baseballkølle i huset, men denne gangen var det ingen ting så jeg er altså helt forsvarsløs mot zombiene.
Men det er jo ikke noe vits å bare stå rundt i huset så jeg la ut på jakt etter noe å forsvare meg med.

Jeg fant et annet hus i nærheten, men typisk, døren var såklart låst.
Og siden jeg ikke hadde noe baseballkølle kunne jeg ikke knuse et vindu og komme meg inn på den måte.
(Jeg fant senere ut at det går faktisk ann å knuse et vindu med bare hendene, dog mulig en kan skade seg.)
En zombie hadde fått ferten av meg og så her var det bare å komme seg videre.

Etter litt kom jeg til noe som så ut som et motell, det var en god del zombier der, men jeg måtte jo ha noe å forsvare meg med så jkeg tok sjangsen. Det skulle jeg ikke ha gjort, dørene i første etasje var alle låst og det begynte å komme en enorm mengde zombier nå.

I desperasjon løp jeg opp i andre etasje med zombiene i hælene for å se om det kanskje kunen være noen ulåste dører der. Det var det faktisk, men det var ingenting å finne i rommene. Da jeg Sprang ned trappen igjennom horden med zombier innså jeg at slaget var tapt, det var for mange.

Jeg overlevde altså i 3 timer, tiden er fra spillets verden, det tok sikkert en 10 min i ekte tid å spille.
Og dett eer jo laaaaaangt fra alt som er i spillet, jeg har jo bare såvidt prøvd det. Liker å bare utforske litt og prøve meg fram framfor å bare gå rett til giuder som sier hva enburde gjøre og slikt. Det er utrolig masse å gjøre i spillet.

Spillet er fortsatt under utvikling og det merkes at det ikke er ferdig enda, men fremdeles er det verdt å prøve.
Det kan kjøpes her for bare ca 46 kr og det kan altså fåes til pc, mac og linux.

Noe du kunne tenke deg å prøve?

Bilder: My pc

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg