The Last of Us – Førsteinntrykk

Da har jeg fått spillt litt The Last of Us på ps3.
Må si det startet veldig bra, med en gripende åpningsekvens hvor en til forskjell fra mange andre spill faktisk spiller introen.
Når selve spillingen var igang falt det ned litt.
En har veldig få valgmuligheter til enhver tid, spillet er virkelig veldig rett fram. Når en møter på fiender har en så langt bare en mulighet, drep dem.
Jeg prøvde å snike meg forbi noen, men da bugget spillet helt ut og jeg skjønte at de måtte beseires. Fiender virker og noe buggette til tider da noen kan stå helt rolig å slappe av mens kompisen ret ved siden av nettopp er blitt skutt.
Den eneste friheten en virkelig har så langt er å kikke i kriker og kroker etter noen items og crafting systemet.
Synes og styringen føltes litt upresis til tider og det å skulle skyte fra stående cover fungerte rett og slett dårlig da det ikke er noe ordentlig coversystem.
Storyen er veldig god så langt da og det ser virkelig flott ut også.
Men igjen, dette er jo enda høvelig tidlig i spillet så veldig mulig spillet enda er i opplæringsfasen.
Vi får se hvordan det går videre.

Har du spillt The Last of Us? Hva synes du så langt?

Bilde: My iphone

6 kommentarer
    1. Har ikke begynt og spille enda, har litt mye å gjøre ut dagen, så det blir helga for meg som blir tiden for å slenge seg forran tv’n og spille!
      Jeg tror det blir en veeeldig god helg!

    2. Da har man kommet et stykke på vei, savner og ha noen og spille med innimellom. Blir så sliten av å holde kontrolleren over lang tid, og gid jeg hater anaologe sticks 😀

    3. Izayoi: Så bra 🙂 Holder på å spille nå jeg, tror jeg er kommet et godt stykke, it’s fun! Her ransakes alle skap og kriker og kroker etter items! 😛
      Du må bare passe på å ta pauser underveis, ikke bra å slite seg ut, skal jo være morsomt 🙂
      Ja nei det å sikte med analoge spaker er ikke det beste, her bommes det med skudd både her og der til tider 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg