Altibox internett er no dritt


For et par måneder siden fikk jeg et brev om at blokka jeg bor i hadde besluttet at vi i felleskap skulle bytte internett abonnement til noe som het altibox. Jaha tenkte jeg, what could this be? Etter litt googling viste det seg å være en slags komboløsning med tv kanaler og internett i samme boks. Unødvendig tenkte jeg, jeg ser jo så godt som aldri på tv!
Og den internettlinjen jeg hadde var jeg egentlig fornøyd med, den var kanskje ikke den aller kjappeste, men den var rimelig stabil og den funket fint. Hvorfor forandre på ting når de fungerer helt fint?

Jeg vurderte å undersøke om det gikk å bare si nei takk til hele altibox og bare beholde mitt eksisterende abonnement, men jeg orket rett og slett ikke alt styret som sikkert fulgte med noe slikt. Så i starten av mai fikk jeg installert disse altibox greiene.
Tv tuneren koblet jeg bare ned med en gang, hvorfor bruke strøm og plass på noe jeg aldri kommer til å bruke?
Jeg har nok av bokser under tv’n min fra før.

Og så over til viktigste.
Da jeg skulle begynne å bruke internettet til altibox merket jeg at det var skikkelig ustabile greier. Nettsider stopper å laste inn titt og ofte og nettleseren vil ikke åpne linker før en prøver flere ganger. Å streame video fra f.eks youtube er et lite mareritt, det stopper opp ofte og en må refreshe hele nettsiden og hoppe dit en var i filmen for å fortsette. Og dette har ikke blitt bedre i løpet av måneden som har gått siden jeg fikk altibox.

Etter å ha søkt litt rundt på nettet virker det som om dette er et kjent problem med altibox, ihverfall siden 2012, om ikke enda lenger. Men har de fikset problemet? Nei.

Så moralen her er ikke velg altibox som din internettleverandør!

I miss my old internet..

Originalbilder: Google

8 kommentarer
    1. Så, med andre ord – alt er så absolutt ikke i boks…
      Da vet man i hvert fall hva man skal styre langt unna.
      Men burde ikke styret i blokka di ha funnet ut av dette på forhånd? Dette med problemene mener jeg.
      I blokka jeg bor i er de helt hysteriske…

    2. Benedicte: Hehehe, alt ikke i boks, good one 😀
      Jo helst skulle de jo ha gjort grundig research før de valgte internettløsning, Kanskje de var mest opptatt av tv kanalene for alt jeg vet. I know I know man burde vel være mer aktiv i bofelleskapet, men ikke det jeg er best på.

    3. Nei, men ærlig altså. I vår tid kan man jo ikke være mest opptatt av tv-kanalene… Internett er og blir en del av oss og må ikke nedprioriteres.
      Om noe så driver jeg og å betaler på en tv-pakke jeg ikke har. Har bare ikke noe lyst til å bestille meg den der evindelige boksen. Jeg ser jo ikke på tv alikevel… Kunne godt ha sluppet da, men det er det ikke noen mulighet for. uuu

    4. Benedicte: Ja nei det med tv kanalene var bare vill spekulering fra min side, aner ikke hva de la til grunnlag for å velge akkurat altibox.
      Ja ikkesant? Folk der ute er visst så utrolig glad i å ha bokser under tv’en for some reason. Huff, er så dritt når en liksom er “fanget” med noe en ikke vil ha..

    5. Du får klage, og klage mye. Det funka for mine foreldres blokk som fikk et eller annet Svada dritt. Mitt borettslag har Canal Digital, noe jeg er fornøyd med. Både tv og internet i ett der og. Heldigvis for meg får vi snart fiber, så da blir det enda bedre linje til nettet 🙂

    6. @Santar Spiller du mye online eller? Har en altibox som restarter minst en gang i timen, nok til å bli logga ut av eventuelle mmo spill. Har du funnet en bra løsning nå? Jeg trenger en ny løsning!

    7. Nikko: Jeg spiller ikke så mye online, men de gangene jeg har det har jeg ikke hatt noen slike problemer, høres ikke noe særlig ut.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg