Pass på for uoriginale Nintendo DS spill

Det er ganske godt kjent at det florerer av falske gameboy advance spill på nettet, noe som kanskje ikke er så kjent er at det også finnes falske ds spill der ute.

I starten av 2012 kjøpte jeg Mario & Luigi Partners in Time på qxl. Jeg hadde vært på jakt etter det en stund og prisen var god. Men da jeg fikk spillet begynte jeg å lure på om det kunne dreie seg om en falsk piratutgave.

Let’s check out the eveidence.

Mens vi gjør det hør på denne her:

Bevismateriale 1:

Se på esken her, ser du noe uvanlig? Ikke det?
Se nærmere.

Det står nemmelig to stk TM rett etter hverandre, hvorav den ene står bakom spillets tittel!?

Bevismateriale 2:

Se på esken en gang til, ser du noe annet uvanlig?

Ta en titt nede i hjørnet her, ser du aldersmerkingen? Det står E for Everyone.
Problemet er bare at denne aldersmerkingen bruker vi ikke i europa og Norge, dette er en amerikansk aldersmerkingsstandard!!

Bevismateriale 3:
La oss ta en titt på esken igjen.
La oss si vi legger godviljen til og sier at kanskje det er den amerikanske utgaven av spillet.

Ta en titt på dette spillet her, dette er den amerikanske utgaven av Hotell Dusk Room 215.
Legg merke til at omrisset på esken er sort, samt at esken er mye tynnere enn de europeiske ds spilleskene vi bruker her til lands.

La oss ta en titt på Mario & Luigi spillet igjen.
Ser du noe merkelig? Dette spillet har altså amerikanske aldersmerking, men hvit/gjennomsiktig tykk eske!

Men vi er ikke ferdige med bevisføringen enda.

La oss ta en titt på ryggen på esken, se på teksten “partners in Time”, er den ikke veldig langt til høyre? Den får jo knapt plass der. Virker veldig uproffesjonelt synes jeg.

Jeg gikk på gamefaqs og fant et  bilde av den amerikanske ryggen på spillet, den ser slik ut.
Her har teksten god plass.

Om en ser på selve spillbrikken ser en også at etiketten er satt skjevt på.

Snakker om irriterende! Dette er noe jeg alltid har i bakhodet om jeg kjøper brukte DS spill på nettet.
Ikke alltid så enkelt å få sjekket ut spillene særlig før en sitter der med dem i hånden.


Så pass på om du kjøper brukte spill til nintendo ds på nettet!

Bilder: Gamefaqs og min iphone

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg