Nintendo stopper produksjonen av Nintendo DS

Etter 9 år og 153.87 millioner solgte konsoller ser det ut som det er slutt. Nintendo har kunngjort sine salgsforcasts for neste år og Nintendo DS glimter for første gang med sitt fravær.

En virkelig super konsoll dette som har gitt oss utallige knallspill som Ace Attorney serien, New Super MArio Bros, Ghost Trick, Final Fantasy 3 og 4 remakes, Dragon Quest 9 + remakes, Kingdom Hearts spin offs, Jump Superstars serien, Castlevania spillene, Dragon Ball z Attack of the Sayans, forbedret port av Chrono Trigger + alle de andre titlene jeg ikke kom på akkurat nå i farten and the list just goes on and on and on and on.

Det er bare så sinnsykt mange flotte spill til denne praktfulel kosnollen, jeg holder enda påå samle opp spille jeg vil ha i samlingen min.

Jeg har fremdeles den originale DS modellen, funker enda helt fint, dog den blir mest brukt til å spille gameboy advance spill i disse dager etter 3ds’en kom inn i bildet.
Kjøpte aldri noen av de nye utgavene av konsollen da de alle ahdde noen små problemer for meg, lavere lyd og dårligere dpad, dog hadde de jo selvefølgelig bedre skjerm og var lettere og mindre.

Nintendo Ds var jo også på en måte den siste etterlevningen av snes’en med alle sine flotte 2d spill.

Takk for alt Nintendo DS, you will be missed.

Kilde: Neogaf
Bilde: Min iphone

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg