Monster Hunter Portable 3rd – Be weevy weevy quiet, I’m hunting monsters

I helgen har jeg testet Monster Hunter Portable 3rd, som er det siste tilskuddet i mosnter hunter serien på psp.
Spillet kom bare ut i japan ,en noen flinke folk har faktisk klart å oversette spillet, så amazing at det er folk der ute som gjør slikt, translation patches er amazing!

Til forskjell fra de andre spillene i serien foregår dette i østen med et flott asiatisk preg over seg, noe som gir det en flott fresh feeling over de andre spillene i serien.

Monster Hunter er en serie med action rollespill hvor hovedfokuset er å jakte på monstre samt finne resurser til å oppgradere og lage seg nytt gear (rustning, våpen).  La oss si jeg vil lage et nytt sverd, da trenger jeg f.eks en small bone og en spesiell type klo, da må jeg finne rette monstre som gir meg de resursene.
Det er også stort fokus på crafting av alt mulig annet som feller, piler, ammunisjon om en bruker noen av spillets primitive skytevåpen, potions, etc. En kan også mine etter mineraler.

En har også en liten gård hvor en kan så og høste inn diverse saker. La oss si en kommer obver en herb som gir helse ute på jakt, da kan en ta vare på den og så den i åkeren sin for å få flere. Og den herben kan kombineres med en spesiell type sopp for å lage en helse potion. Den kan så kombineres med honning for å lage en megapotion. Digger craftingsystemet i spillet. En har så mange muligheter og er virkelig i kontroll selv over sin karakteres utvikling og velbehag.

En kan tilogmed dra til et bathouse for å bade, og etterhvert kan en få fiverse bonuser når en bader even, morsomt 🙂

Jeg tok en quest i går som gikk ut på å samle inn en spesiell type honning.
Problemet var bare at det var noen andre som også ville ha honningen, nemmelig en svær bjørn!

Det var nok meningen at en bare skulle unngå bjørnen og ta honningen i dette oppdraget, men jeg ville få has på den bjørnen, tenk bare på hva slags bra loot en kunen fått fra den!
Den var virkelig ikke enkel åfå has på, kjempesterke angrep hadde den, og da jeg prøvde å være smart og gjemme meg bak et tre slo den rett og slett hele treet overende, wowsers!
Fikk omsider has på bjørnen da, hah, take that!

Såklart kom neste quest og der var målet å bekjempe enda en slik bjørn, oh well, på tide å stocke opp på mega potions! 😛
Spillet støtter og flerspiller for opp til fire spillere lokalt, og en kan ved hjelp av en ps3 eller spesifike program på pcn spille over nettet.

Etter en har beseiret store monstre får en opp slike kort som dette her som viser størrelsen på monstret, morsomt at de ikke alltid er like store, kan en jo f.eks se om en finner et større ett en annen gang.

Spillet har en flott enkel stil over menyer og ikoner som her (yes that is a cat driving a cart, how awesome is that? 😉 )

Liker den asiatiske settingen, flott stil over karakterene, gikk for det katana aktige long sword våpnet jeg. Utseende på ens karakter skifter jo etterhvert som en lager seg nytt gear da.

virkelig morsomt spill dette, time to do some more hunting!

Noe du kunne tenke deg å prøve?

Bilder: My iphone

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg