Äkta människor – Interessang svensk sci-fi

Da har jeg sett derdig første sesong av den svenske sci-fi serien Äkta människor.
Når jeg sier sci-fi mener jeg ikke romskip og star trekky stuff, serien er satt til en alternativ versjon av nåtiden hvor mennesker har funnet opp roboter , kalt huboter som ser ut som oss selv.
Disse brukes som arbeidskraft som f.øeks farlig arbeid, som hushjelp etc.
Men hva skjer om disse hubotene begynner å tenke selv?
Hva betyr det egentlig å ævre et ekte menneske?

Alt i alt vil jeg si det var en god serie, selv om det til tider virker som folkene bak har sett litt vel mange amerikanske filmer da det er en del godt brukte klisjeer her og der.
Men serien bæres av sitt interessange konsept og er verdt å se vil jeg si.
Hvorfor er svenskene så utrolig mye bedre enn oss å lage filmer og serier?

Trailer:

Noe du kunne tenke deg å se?

Bilde: Google

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg