ZombiU – Inntrykk

Holder fortsatt på med suvival horror spillet zombiu til wii u.
Liker det godt.
Det er litt vanskelig, men på en god måte.
Jeg er nå på min 14 overlevende (en våkner opp som en ny person hver gang en dør) og har klart å skrape sammen en god del våpen faktisk, ammo er detl itt verre med selv om jeg har litt enda. Prøver å spare på den til det absolutt trengs, men er så digg å skyte zombier da 😛
Skytingen i spillet er nemmelig god med god trøkk, gode effekter, lyder og gjennomførte animasjoner.

Men men man må spare, er en tom når det virkelig gjelder er det takk og farvel.
Etter å ha klart å rote det lit til i starten er jeg nå kommet i god flyt med spillets gang, dvs. jeg klarer å spore opp mitt tidligere jeg som zombie og fått tilbake våpnene og gjenstandene mine når jeg dør. I starten gikk det ikke fullt så bra hehe.
Derfor har jeg altså nå klart å skrape ihop en fin samling av diverse våpen og førstehjelpsskrin.

En morsom detalj er at hver gang en våkner opp som en ny person får en vite navnet og jobben deres.

Vanligvis skal det bare et bitt til før en dør (zombiene slår når de er på avstand, men kommer de nært innpå så biter de), men har fått tak i en sprøyte med no slags vaksine el no slik at om en zombie griper tak og er klar til å sette tenna i stikker jeg ham med sprøyten, jeg tåler et bitt på en måte.
Veldig kjekt å ha i bakhodet, føler meg litt  tryggere da.

Så digg at en liksom må gjøre seg fortjent til at spillet skal bli litt enklere, jeg føler meg langt tryggere nå enn jeg gjorde tidligere i spillet siden jeg har klart å få tak i en del våpen, i starten har en bare en pistol og en cricketbat.
Ser jeg en zombie i det fjerne kan jeg selv bedømme om det er verdt å ta opp jakten, kanskje den har ammo på seg?
Her gjelder det å være oppmerksom.

Spillet er på en måte en blanding av open world og lineært. En får oppdrag som peker hvor en skal gå, men en kan også dra tilbake til områder en har vært for å se etter hemmeligheter eller ammo og andre gjenstander.
I basen kan en få opp en oversikt over områdene er har besøkt og se om det befinner seg noe ammo eller gjenstander der, så kan en dra tilbake dit om det skulle tengs. Spillet dytter en ikke bare en vei slik som så mange andre spill gjør disse dager.

En annen morsom ting i spillet er at om en er koblet opp mot nettet og har venner som spiller zombiu kan de dukke opp i ditt spill som zombier  om de dør mens en spiller. En får da beskjed om hvor de befinner seg og så kan en prøve å beseire dem og få deres gjenstander.
Det kan også dukket opp zombier fra andre tilfeldige spillere fra nettet.
Morsomt å møte på slike da en jo vet de er fra ekte spillere samt de kan ha mye god loot. Jo bedre spilleren er jo sterkere og farligere er zombien deres.
Morsomt eller hva? 😉

Dette er også et spill hvor fokuset er på selve gameplayet og ikke på å gripe en med en kickass pangpang eksplosjoner og lange filmsekvenser. Her handler det om deg som spiller, en skaper litt sin egen historie.

Klart det er jo story, men mesteparten kommer fram fra diverse mennesker som snakker med en over radioen. Det er fra disse en får oppdrag som ledere en til nye områder og liksom får spillet til å gå fremover.

Veldig bra spill dette her, anbefales!

Bli med meg på et lite eventyr i ZombiU (om du tørr :P)

Bilder: My Iphone

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg