Resident Evil 2 – Still good

Startet opp Resident Evil 2 på pc for første gang på årevis.
Og tro det eller ei den funket faktisk i windows 7, først ble det ikke bilde på filmsekvenser, men var bare å velge på win xp service pack 2 compatibility mode på startfilen så voila!
Fremdeles et veldig bra spill og den beste versjonen av re 2 vil jeg si.
Masse extras som artwork, 3d model viewer og såklart alle de ekstra spillmodusene, som extreme battle og Forth Survivor.
Det sitter i enda fra da jeg spillte det da det kom ut, husker enda noen hemmeligheter og slikt 😉
Da resident evil spillene faktisk var survival horror og ikke action kickass pangpang, ahh brings back memories 🙂

Har du spillt Resident Evil 2? Hvilken versjon er din favoritt?


Now what could this mean? Dette bildet var alltid så creepy


Tadah, diamond for me!


Scary zombie hands!


Take that you pesky undead!


Man that sure is a lot of dead zombies


Ahh the crank, can’t have a resident evil without one 😛

Bilder: My pc

6 kommentarer
    1. Jeg elsker grøsserspill som Fatal Frame (Project Zero), Silent Hill, Haunting Ground og slikt!
      Men med Ps3-generasjonen av konsoller virker sjangeren ganske død, da alt er blitt pang-pang og action.
      Det er dog annonsert et sjette Fatal Frame-spill til Wii. Eneste serien som fremdeles er tro mot seg selv.
      Noe tvilsomt om det kommer til vesten, da Nintendo for tiden sitter og ruger på lisensen.
      Har bare prøvd Resident Evil 5 og Resident Evil Revelations.
      Ettersom jeg ikke liker pang-pang-spill liker jeg ikke Resident Evil 5.
      Men Revelations likte jeg ganske godt, og har også helt utrolig grafikk på 3DS.
      Skikkelig grøsserspill som i gamledager. Iallefall en stor del av spillet.
      Spillet har noen action-sekvenser som virker veldig påtvunget når spillet hopper over til Chris, og det trekker litt ned ettersom det ikke helt passer inn med resten av spillet.
      Liker meg best når det er utforskning og pusslespill.
      Jeg har remake av eneren til Wii, som jeg kanskje burde prøve snart.
      Holdt meg litt unna Resident Evil før, fordi det virka litt mer millitært enn de andre grøsserspillene.

    2. hobasoba: Remaken av RE 1 til wiigcube er et utrolig bra spill og anbefales på det sterkeste. Revelations var ikke så verst, men led av noen forferdelige actionsekvenser og en story som var virkelig knotete og uoversiktlig.
      Ellers er resident evil 4 også et kjempebra spill, det er mer action her enn i de tidligere spillene, men de har klart å bevare den gode uhyggelig stemningen. Samt at spillet ikke rusher spilleren videre, men lar en få god tid til å utforkske områder og ta den tiden en trenger.

      Vil egentlig si at alle spillene i RE serien fram til og med re 4 er verd å spille.

      Silent Hill og Fatal Frame spillene har bare aldri klilkket helt for meg så langt, har gitt dem en del sjangser, men ingen av dem falt ordentlig i smak. Vurderer å gi Silent Hill Shattered Memories til wii en sjangse dog.

    3. Aaaa, Resident Evil 2 til PS er en av mine favorittspill, og den beste i serien, synes jeg. 🙂 Jeg husker det fulgte med en demo på en Playstation Offical Magazine-disc, som lot deg spille i 10 minutter eller noe, det var nærmest en religiøs opplevelse. Jeg synes de tre første spillene er bra, deretter mistet jeg interessen. Runda 4’eren, men følte at det ikke var helt hva jeg håpet på. Remake’n av 1’eren på GC er forresten helt utrolig, det er jeg enig i. 🙂

    4. Resident Evil er min favoritt serie 🙂 Er den serien som ligger hjertet mitt nærmest.
      Selv syntes jeg 2’ern er det beste, til PS1. 🙂
      Jeg er også veldig, veldig glad i Silent Hill og kan dele min mening om Shattered Memories. Det er et spill med stort potensiale, men ødelegger mye for seg selv (spør du meg).
      Det har noen krunglete scener, i de scenene hvor du faktisk møter monster. Gåter og utforsking er også litt dødd, da omtrent det første du møter på når du går inn en dør er en stor blå pil som forteller deg enten hvor du skal, eller hvilken gjenstand du skal plukke opp.

    5. Gamingportalen: Tipper hva en synes om shattered memories nok har en del med hva en forventet seg av spillet. Det var jo meningen det skulle være en helt ny vri på serien. Synes det er verdt en titt siden serien så langt ikke har klaffet helt hos meg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg