Nytt Retro Gamer i hus – Psygnosis and Doom Edition

Jeg har blitt litt mer kritiske til Retro Gamer i det siste, det er etterhvert blitt en del stoff i bladet om maskiner jeg ikke har særlig interesse av så jeg undersøker litt mer om hva slags stoff hvert blad har før kjøp nå.
Heldigvis var det mye interessangt i dette nummeret.

Bladet tar en titt på spillutviklerutgiver Psygnosis, som jo står baks pill som Lemmings, Altered Beast og Wipoeout.
Vi får også en gjennomgang av tilblivelsen av Doom serien, fra Doom 1 til og med Doom 3 BFG Edition.
En titt på Pilot Wings på snes.
En nærmere titt på Shigeru Myamoto (Mario’s far).
Det kjempegode Wonder Boy 3 på Sega Master System og en titt på fire horrorspill i anledning halloween, Fps fmv eventyrspillet Realms of The Haunting, tekst eventyrspillet The Mist, det kjente Eventyrspillet Silent Hill 2 og fmv spillet 7the Gues. Bladet tar også en titt på skapelsen av Renegade og serien spilet kom fra, Kunio-kun.

Ahh gode gamle Psygnosis.
Det jeg først tenker på når jeg ser den kjente ugle logoen må være Lemmings og datamaskinen Amiga.
Hva slår deg når du ser logoen?

Som sagt dette var et nummer stappet fullt av interessant stoff.
Noe her du syntes virket interessant?

Det var faktisk to covre på dette nummeret, om en snur bladet får en dette flotte Doom coveret

Tror faktisk ikke jeg har lagt merke til at grunnen til at mageregionen på soldaten er bar er fordi drakten rett og slett er revet i filler før nå faktisk. You learn something new every day 😛

Bilder: My iphone og Google

2 kommentarer
    1. Ah, Psygnosis. Mitt første møte med dem (bevisst) var Wipeout på Playstation. Jeg var skikkelig Wipeout fanboi, så digga de utviklerne. Synd at de forsvant noen år senere, men på slutten ga de vel ut noe tvilsomme spill, så vidt jeg husker.
      Doom 1 & 2 er forresten noen av favorittspillene mine. Jeg ante heller ikke at den bare magen skyldtes ødelagt uniform!

    2. kanelerdigg: Psygnosis eksisterte faktisk helt fram til august i år. Sony kjøpte dem opp i 1993 og de endret etterhvert navn til SCE Studio Liverpool. Siden da har de stort sett utviklet Wipeout spill.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg