Film: Kick-Ass 2 – Please be good

Kick-Ass 2 ble jo endelig greenlighted for en liten stund siden, men alt er ikke bare fryd og gammen for filmen av den grunn. Store deler av det kreative teamet bak den første filmen er ikke med over til oppfølgeren.
Noe som gjør meg en smule bekymret.

Pros:
Den er oppfølgeren til den kjemepgode filmen Kick-Ass.
Alle skuespillerne er tilbake fra originalen.
Matthew Vaughn, regissøren av den første filmen vil være involvert som pdodusent. Dog det kan jo bety egentlig ikke i det hele tatt eller veldig hands on. Varierer visst veldig med produsenter. En av skuespillerne har sagt at han vil være tilstedet på filmsettet, det høres jo bra ut, om det stemmer.

Cons:
Filmen er basert på tegneserien kick-ass 2, som jeg ikke synes var særlig bra.
Regisseres ikke av Matthew Vaughn, som regisserte den første filmen.
Jane Goldman har ikke jobbet med manus (hun skrev den første filmen med Matthew Vaughn).
Det sies også at manus skal ligge veldig nært opptil tegneserien, noe den første filmen ikke gjorde.
Jeff Wadlow som skal regissere kick-ass 2 har ikke akkurat det beste resymeet.
Budsjettet er lavere enn kick-ass 2.

Håper virkelig alt går bra og vi får en film verdig den første.

Hva tror du om kick-ass 2?

4 kommentarer
    1. Jeg likte Kick-Ass 2 jeg. Leste den ut i går. Der er en del scener jeg kanskje mener er litt i overkant brutale og handlingsforløpet er ganske nedtrykkende. Men jeg likte den. Fikk så klart en helt annen følelse for Kick-Ass 2 da jeg leste den en for den første (for da hadde jeg jo sett filmen først).
      Krysser bare fingrene for at de gjennomfører den med samme stil som den første. Jeg gleder meg til å se om de klarer å lage en filmoppfølger som ikke flopper.

    2. bumblebenni: Syntes kick-ass 2 virket rushet og tynn. Historien og karakterene fikk liksom ikke noe tid på seg. Ser skimt av noe som kunne bli bra, men virker ikke som de brukte nok tid på å få det frem. Bare pushet inn masse vold for no reason and called it a day.
      På en måte virket det nesten som om det var en filmatisering av en lang tegneserie som måtte kutte mye stoff for å få plass til alt i en film.
      Men, smaken er nå endog som baken 😉

    3. Det har du retti, at smaken er delt altså.
      Men ja, den kunne vært mye lenger. Kanskje det er overgangstegneserien.. At noe veldig stort skjer i bok 4 og 5..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg