Home – Hva jeg synes

Horror spillet Home kom ut til pc  forrige fredag og nå har jeg fått spillt det ut.
Knotet ned litt om hva jeg synes her.

I home vekkes en opp av en kommende storm, du åpner øynene dine og ser at du befinner deg i et mørkt merkelig rom i et fremmed hus. Hvordan kom du hit? Hvems hus er det? Og hvorfor har du denne følelsen at noe forferdelig venter på deg hjemme?

Spillet var helt greit, det er egentlig ikke slik at en faktisk styrer handlingen.
En trasker rundt og får av og til valget mellom å enten plukke opp en gjenstand eller ikke, eller f.eks hoppe ned hull eller ikke, men jeg følte aldri at det en gjør har særlig innvirkning på selve spillets gang.
Jeg klarte spillet og følter ikke at jeg kunne gjort mye annerledes, annet enn et par valg jeg svarte nei på.

Egentlig er det ikke mye spill her, da en egentlig ikke gjør mye annet enn å traske rundt og trykke på noen brytere.
En plukker opp noen gjenstander, men siden spillet ikke har noe inventory system er det ikke mye tenking som kreves for å komme videre. Gjenstander brukes automatisk når de tregns.
Stemningen er god, men jeg tenkte til meg selv at dette her kunne jo vært en novelle eller et teksteventyr istedet for et spill som dette.
Kort er det også, sikkert et par timer langt bare.

Så egentlig var spillet en liten skuffelse.
Det er dessverre enda et av de konseptene som ser så utrolig mye bedre ut på papiret enn i praksis.

Home er et nedlastbart spill til pc og kan kjøpes på hjemmesiden for ca 13 kr

Bilder: spillets hjemmeside

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg