Rollespillet Dark Souls kommer til pc med nytt innhold

Det kritikerroste og vanskelige rollespillet Dark souls er ikke lenger forbeholdt konsollspillere.
Nambo Bandai har nemmelig kunngjort at spillet kommer til pc 24 august.
Dark Souls Prepare to Die Edition vil spillet hete og det vil også by på nytt innhold bestående av nye brett, bosser, våpen og fiender.

Litt spessielt at spillet får en pc versjon, ikke minst fordi det er et konsollspil fra japan.
Virker som de faktisk virkelig har hørt på fansen som hadde veldig lyst på en versjon til pc.

Dark Souls er et actionrollespill med sanntidskamper. En lager sin helt, og utforsker så spillets v erden mens en prøver å beseire monstrene i ens vei samt unngå alle mulige slags feller i verden. Gigantiske bosser er det også flust av, som store drager eller minotaurer og mange mange mange fler.
Spillets har en veldig dyster og melankolsk stemning, en føler seg virkelig nesten maktesløs og ting virker egentlig ganske håpløse. Men sakte men sikkert blir en mer erfaren, både som spiller og karakteren sin mens en eventyrer videre i spillets store åpne verden, og det gir en en stor følelse av å virkelig ha oppnåd noe når en endelig kommer seg over et vanskelig parti som spiller.

Spillet har og en online del.
En kan sende ut et signal om at en trenger hjelp, en vilkårlig annen spiller vil så se dette signalet i sitt spill og få tilbud om å hoppe inn i din for å hjelpe deg.
En kan også invadere andre spilleres verdener for å jakte på og beseire andre spillere.
Dette kan slås av.

Jeg har prøvd forgjengeren Demon’s Souls og må si jeg synes ikke det var så superdupert, det er liksom vanskelig på feil måte.
Spillet består hovedsaklig i prøv og feil, altså en kan ikke klare ting på første forsøk, en må liksom gjøre feil og dø for så å være forberedt neste gang. Blir feil måte å skape vanskelighetsgrad på synes jeg.

Men faktisk er det jeg irriterer meg mest over med spillet at ragdoll effekten ikke slås av på beseirede fiender, slik at om en kommer borti en død fiende på bakken spreller han og fpretter opp og ned som han var laget av luft. Dette bryter realismen i spillet og drar en liksom ut av dets verden. Unødvendig synes jeg. Har jo et ørlite håp om at de fikser det til pc versjonen, men sant å si tror jeg spillutviklerne kanskje tror fansen liker dette med spillet.

Men morsomt at dette kommer på pc da, har alltid hatt lit lyst å prøve Dark Souls.

Noe du kunne tenkt deg å prøve?

Pc trailer:

Lanseringstrailer fra konsollversjonen som viser litt mer av selve spillet:

Bilder: youtube

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg