Spillblog: Gabriel Knight – stuck stuck stuck

Fikk lyst å spille litt Gabriel Knight her forleden, men dessverre fant jeg ikke savene mine fra sist gang så måtte starte på nytt.
Gabriel Knight er et horror pek og klikk eventyrspill laget av sierra fra 1993.
Spillet er satt til New Orleans og en spiller som forfatteren Gabriel Knight som driver research for sin kommende bok om voodoo samtidig som en serie grufulle voodoo inspirerte mord herjer New Orleans.
Veldig stemningsfylt spill med gode stemmeskuespillere (Tim Curry er awesome med New Orelans dialekt som hvoedpersonen!), musikkk og flott visuell stil.

And I’m stuck, so stuck. Har gradvis kommet meg videre da, her gjelder det å virkelig se godt etter og snakke med folk om absolutt alt.

Det er lit frustrerende at spillet er ganske dårlig på å vise spilleren hvilke objekter en faktisk kan gjøre noe med, så det blir en del av klikke over hele skjermen i håp om at en oppdager noe nytt.
Dette er noe Lucasarts eventyrspill alltid har vært mye bedre på. Generelt vil jeg si at deres spill var mere polerte og forsegjorte i motsetning til Sierras spill. Ihvertfall i mine øyne.

Nei nå må jeg gjøre et nytt forsøk, kom nemmelig på noe jeg ikke har prøvd etter jeg la meg i går. Funny how those things happen 😉
Jeg vil ikek ha hjelp for å komme videre, slik er jo ikke noe problem å finne ut av på nettet, nei ikke noe morsomt å gjøre det slik her må en klare seg selv 🙂

Har du spillt noen eventyrspill i det siste?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg