Film: Cowboys and Aliens – Hva jeg synes

Så fikk jeg endelig komlet meg til å se filmen Cownoys and Aliens (jepp, forklarende tittel ihvertfall :P).
Filmen er en balnding av god gamel western og science fiction.
Filmens hovedperson Jake Lonergan spilles av Daniel Craig, nok mest kjent som James Bond.
I andre roller finner vi Harrison Ford, som den harde Oberst Dollarhyde, Olivia Wilde, som ihvertfall jeg kjenner mest fra Tron Legacy, som den mystiske Ella og Sam Rockwell som Doc.
Jake Lonergan våkner opp med hukommelsestap og roter seg etterhvert inn i den lille gruvebyen Absolution, som styres med jerhånd av den harde Oberst Dollarhyde. Det viser seg at godeste Jake er en ettersøkt mann og etter litt om og men havner han bak lås og slå. Før han kan bli fraktet ut av byen i fangetransporten skjer det noe uventet, byen kommer under angrep fra noen merkelige flygende skapniger. Mer vil jeg ikke si da en vil jo ikke fortelle hele filmens handling heller.

Synes det var en god film, de har fåt ttil det å blande western med sci-fi godt synes jeg. Fikk litt western feeling faktisk og til tider tenkte jeg at dette her kunne jo fungert som ren western og.

God og engasjerende eventyrfilm dette her, god driv i historien, gode effekter, og heldigvis ikke overmye av det. Faktisk flott soundtrack av Harry gregson-Williams også med en flott blanding av western sound og orkestrert, ikke ofte vi egentlig får det nå for tiden dessverre. Vi har faktisk en kjenningsmelodi som går igjen (yeey).

Alle skuespillerne gjør en god jobb, Craig er en likanes kar som fungerer godt som hovedperson, og må si det var godt å se Harrison Ford i en god film igjen, han gjorde en veldig god jobb synes jeg. Hans karakter er nemmelig ikke så ensidig som en skulle tro.Så Ford får faktisk litt flere strenger å spille på her.

Sam Rockwell var ikke fullt så heldig, han gjør jo en grei jobb med det han har, men han får ikke mye å gjøre i filmen. Olivia Wildes rolle er litt større, men heller ikke hun får så veldig mye å gjøre her, hun er mer involvert i storyen dog.

Anbefales til alle som vil ha en god engasjerende eventyfilm satt til gamle westen med litt sci-fi attåt 😉

Har du sett Cowboys and Aliens?

To gode fra soundtracket

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg