Kingdoms of Amalur: Reconing demo – Førsteinntrykk


Ta den you evil wolves!

Da heg jeg spillt litt på demoen av rollespillet Kingdoms of Amalur: Reconing.
I like it!


Min karakter

Spillet starter ved at enm lager sin karakter, ikke så veldig mange customizeringsmuligheter, men det er nå litt slik at en føler at helten sin blir litt unik ihvertfall. En del forskjellige raser å velge imellom er det tror det var to menneskeraser og to alveraser om jeg ikke husker feil nå.

Deretter starter spillet.
Første del av demoen er veldig rett frem, opplæringsdeler bruker ofte å være slik.
Vi kjemper oss ut fra et stort tårn under angrep, og underveis plukker en opp diverse utstyr spillet vil lære oss opp i.
Må si jeg liker kampsystemet i spillet, føles veldig tilfredstillende, god tyngde i angrep og lett å bytte mellom forskjellige våpen og magi midt i kampens hete, noe som gir kampene en fin flyt.
En har en slåknapp til hvert våpen, og en kan utstyre seg med to våpen av gangen. Det høres kanskje lite ut med bare en angrepsknapp til hvert våpen, men ved å variere hvordan en trykker på knappen vil en få forskjellige angrep og kombinasjoner.


Parrering, ouch that gotta hurt!

En kan også parrere fienders angrep, noe en gjør ved å blokke akkurat før fiendene treffer deg med sitt våpen, da blir de slått tilbake noe som gir en en åpning til å slå tilbake.

Etter å ha beseiret et stort troll, kom jeg meg ut av tårnet og står mere fritt i å utforske spillets verden.
En er egentlig veldig fri til å gå hvor en vil, men spillet er ikke åpen på samme måte som skyrim.
Når en går til en ny region loader spillet den inn slik at alt er ikke i en sammenhengende verden som i Skyrim.
Så en får liksom ikke den samme følelsen av en gigantisk sammenhengende verden en kan gå hvor en vil i som i det spillet.


Innhlsting av vekster.

Masse å gjøre i spillet, en kan dirke opp låser, plukke opp diverse blomster og vekster.
Lage diamanter, crafte andre gjenstander. Har endelig fått meg en komplett rustning med hjelm, og hele pakka 😉
Slåss mot en hjort eller elg av noe slag, den angrep meg ikke så føler meg litt slem for det.
Visste ikke om det gikk å angripe, don’t worry won’t happen again.


Tadah, rustning! 😛

Jeg har også gått opp en level og valgt nærkamp skjebnekortet. Det er en del av spillets level opp prosess, ikke helt 100% på hvordan det fungerer enda, men det skal visst la det være helt opp til spilleren hva ens karakter skal bli god på, en trneger ikke bare være fokusert på magi feks, en kan fokusere både på nærkamp og magi om en vil.

Liker det godt så langt, nå skal jeg bare løpe litt rundt og utforsske spillets verden litt mer 😉

Kingdoms of Amalur: Reconing kommer på pc, ps3 og 360 9 februar.
Demoen er ute nå på pc og 360, ps3 demoen kommer visst i morgen her i europa.

Hørtes det interessant? Tenkt å teste Kingdoms of Amalur: Reconing demoen?

Her er en film som viser kampsystemet, beklaer at det hakker litt, er fraps som plager seg 😛

Bilder og film: min pc 😛

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg