Samme navn, forskjellige spill: Castle of Illusion starring Mickey Mouse


Når spill dukker opp på forskjellige formater er det slettes ikke alltid det faktisk er det samme spillet, selv om navnet er det samme. Noen ganger kunne dette være en god ting da en faktisk fikk et bedre spill, andre ganger var en ikke fullt så heldig.
Tenkte jeg skulle ta en liten titt på Sega Disney spillet Castle of Illusion som kom ut til Sega Mega Drive og Sega Master System, en Sega Game Gear utgave kom ut i 1991. Ikke bare fikk spillet to forskjellige versjoner, begge de to versjonene fikk egne oppfølgere. De startet sin egen serie med spill.

Jeg ser ikke på Game Gear utgaven da denne er identisk med Master System spillet.
Jeg spiller usa utgaven av Mega Drive versjonen og den europeiske utgaven av Master System spillet da det er den jeg har spillt før, derav litt hastighetsforskjeller på de to spillene.

Så, hva synes du? Hvilken av versjonene synes du så morsomst ut?
Min faoritt er Sega Master System versjonen, den er rett og slett morsomst å spille, mer hemmeligheter å finne på brettene, føles rett og slett mer gjennomført synes jeg. Synes også Mikke ser best ut i Master System verjsonen. Ligner faktisk ganske mye på en tidlig utgave av seg selv.


Bilder: Google

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg