Nintendo hopper på nedlastbart innhold mot betaling bølgen

Nikkei rapporterer at nintendo sikter seg inn på mars 2012 som lanseringstidspunkt for nedlastbart innhold som koster penger i sine spill til nintendo 3ds.
Det første spillet som vil ha slikt innhold er det kommende strategispillet Fire Emblem 3ds.
En vil kunne bruke enten betalingskort en kan kjøpe i butikker eller kredittkort for å kjøpe innholdet.
Tredjepartsutviklere holder ogsxå på med forberedelser for betalende nedlastbart innhold sommeren 2012.
Nintendo skal også ha støtte for dette i den kommende Wii u konsollen.

Det tok ikke lange tiden før nintendo også h ev seg på dette, jeg kan ikke si jeg er overasket i det hele tatt.
Nintendo fans som trodde de ville holde seg for gode for betalende nedlastbart innholdl fikk seg nok en vekker nå.
Er du overasket over at nintendohoppet på bølgen?

Kilde: Neogaf

1 kommentar
    1. Ikke overrasket, men Nintendo har mye mer å gå på når det gjelder online synes jeg enda! Og jeg har vært trofast Nintendo-fan i alle mine år 🙂
      Men det er bra de prøver å utvikle seg vertfall 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg