Nye spillkunngjøringer og trailere fra Video Game Awards

Natt til i dag gikk Spike TV’s Video Game Awards av stabelen.
En årlig kåring av den amerikanske spillindustrien, hvor de deler ut priser for årets spill og en rekke anre kategorier.
JEg hadde egentlig planlagt å se utdelingen live, men streamen jeg brukte gikk ned så jeg fikk ikke sett det.
Ikek finner jeg showet noen steder  i dag heller så nå i kveld tok jeg bare turen innom spillnyhetssidene mine for å få med meg hva som skjedde på utdelingen.
Har ikke leste hvilke spill som fikk hvilke priser enda da, kanskje jeg bare venter med det til jeg får sett selve utdelingen.

Først har vi ps3 spillet The Last of Us:

Dette ser virkelig spennende, traileren er fra selve spillmotoren slik at spillet vil faktisk se så bra ut.
Kan se ut som det er et overlevelses spill, jeg anntar en spiller som mannen og at en vil passe på og samarbeide med jenta. Digger det at det ser ut som at en må lete etter resursser som kuler og likt. Håper de virkelig følger opp den delen, at hver minste ammunisjon, mat, vann, medisin er livsviktig, at en må bruke det med omhu.
Dette kan bli virkelig bra tror jeg. Interessenivå: Høyt

Så har vi Metal Gear Rising

Tja, helcrazy over the top japansk actionspill. Er jo utviklet av studioet som gav oss det brilliante Bayonetta så bare pga det kan jo dette bli noe. Men ikke så superinteressert egentlig. Forferdelig design på hovedpersonen og da.
Interessenivå: middels

Så har vi Transformers Fall of Cybertron:

Enda en av disse prerendrede trailerne ( les ikke spillgrafikken) med slik “melankolsk” sang.
Så lei av slike trailere. Vi får jo se fint lite av selve spillet her, men tipper det blir mer av forrige spillet.
Tredjepersons actionskyting med litt kjøretøysekvenser. Interessenivå: middels

Så har vi Fortnite:

Hmm, her fikk vi også vite fint lite om spillet, men det skal visst basere seg en del på horde mode/tower defense funksjonene i Gears of War 3. Bare med en ny tegnefilmaktig stil denne gangen.
Virket litt generisk den visuelle stilen og igjen ikek noe fra selve spillet. Interessenivå: middels

Så har vi introduksjonsfilmen til Diablo 3:

Helt grei denne her, veldig mye skisseaktige sekvenser i traileren, var jo en spennende stil, men ble litt mye av den. Blizzard er jo så flinke med realistisk cgi så var litt synd det ikke var mer av den.
Godt å se Cain igjen da. Gleder meg veldig til dette spillet, et actionrollespill som kan vare i årevis tror jeg det blir.
Interessenivå: høyt

Så har vi Bioshock Infinite:

Joda ser jo fremdeles interessangt ut, men igjen en av disse “melankolske” sangene.
Var jo egentlig bare en random serie med sekvenser klippet ihop så ikke så mega denne traileren.
Spent på selve spillet dog (om det stemmer det de har sagt om spillet til nå. Interessenivå: høyt

Så har vi filmspillet The Amazing Spider-Man:

Hmm, dette her så egentlig ikke noe mega ut, enda et filmbasert spill. Og fra utvikleren Beenox som stod bak de to forrige Spider-Man spillene. De var virkelig ikke noe særlig så har må de virkelig skjerpe seg.
Får egentlig typisk filmbasert spill vibe fra dette, ser også ut som de gjenbruker quick time events fra forrige spill, ihvertfall dro jeg kjennsel på lignende sekvenser i deres tidligere spill. Spenningsnivå: under middels

Så har vi 360 spillet Alan Wake’s American Nightmare:

Hmm, ble egentlig litt skuffet over denne traileren. Det ser virkelig veldig likt ut det forrige spillet. Og jeg hadde virkelig håpet vi fikk noe litt annerledes nå, for det første spillet i serien brukte liksom opp det gameplayet det hadde. Ikke sugen på mer helt identisk gameplay. Nå er det jo bare et nedlastbart spill men fordet. Interessenivå: middels

Så har vi Rainbow Six: Patriots

Enda en pre rendret trailer med null fra selve spillet.
Virker som de prøver å shocke oss for å gjøre et inntrykk her. Nei her var det lite å gå på. Bare generisk terroristaksjon. Interessenivå: lavt

Så har vi Mass Effect 3

Nå er jo dette et et rollepsill med mye story og jeg har ikke spillt ut noen av de forrige spillene så for meg blir dette bare enda en trailer som viser “episke” scriptede øyeblkikk i et spill. Jeg tror spillet kan bli veldig bra, men utifra traileren er spenningsnivået: lavt

Så har vi Command & Conquer: Generals 2:

Command & Conquer Generals var et strategispill til pc som kom ut i 2003. Nå har rollespillutvikler Bioware tatt på seg å lage en oppfølger. Igjen en trailer som ikke sier oss noenting om selve spillet. Generisk moderne krigføring er alt jeg får inntrkk av her. Boring. Blir det et strategispill? Kommer det bare til pc eller konsoller også?
Vi vet ingenting. Jeg liker Command & Conquer Generals 1, men spenningsnivå utifra traileren: lavt

Så har vi Tekken Tag Tournament 2:

Ikke noe fra selve spillet, men akkurat her spiller det liten rolle, vi vet hva vi får her.
Mer av Tekken, bare med karakterbytting i kamp. Interessenivå lavt

Så har vi Tony Hawk’s Pro Skater HD:

Dette er visst en slags remake hvor de tar baner fra de to første spillene i serien. Spilelt kommer som nedlastbart spill i 2012.Nå bryr jeg meg null om skating, men de første spillene var faktisk morsomme å spille. Det var morsomt å  prøve seg på lange morsomme triks. Utforske brettene. Feelingen i spillet var god, og da snakker jeg ikke om skate feelingen, det var bare morsomt å spille. Interessenivå: litt høyt?

Og til sist har vi Hitman Absolution:

Enda en trailer hvor Hitman bare sniker seg rundt og knerter folk. Sier fint lite om selve spillet.
Det skal visst være langt midnre fritt enn tidligere spill og ha mere scriptede sekvenser hvor en ikke kan påvirke noe særlig. Interessenivå lavt

Så der har vi alle de nye trailerne. Noe du synes virket interessant?

            
4 kommentarer
    1. Lita: Hehe, nei ikke særlig interessert i det Transformers spillet. Testet det første spillet i serien fem min og var ja meh hehe. Vurdert å give it another go dog.

    2. Opps der slettet jeg visst kommentaren din med en feiltagelse, her er ihvertfall hva jeg svarte på
      Lita: “Hm.. den første virket interresant..
      Transformers, selv med Grimlock.. meh.. ikke så interresant :p”

    3. Drive her og slette kommentarene mine, slem du er da ;p
      Er god gammel transformers fan jeg, men jeg har enda ikke giddi kjøpe spillene. Koser meg med filmene i steden

    4. Lita: Sorry about that.
      Likte Transformers godt back in the Sky days jeg 😉
      Sett den gamle animerte filmen? Sad movie that..
      Dette spillet samt forgjengeren er jo basert mer på tegnefilmserien enn filmene faktisk så er ihvertfall ikke like crap som filmspill.
      Appropå filmene, jeg må vel ta å få sett Transformers 3 snart.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg