Square Enix vil gi ut et nytt Final Fantasy i året?


Square Enix vil gi ut et nytt Final Fantasy spill hvert år eller annenhvert.
Dette vil holde fansens interesse oppe sier Final Fantasy produsent Yoshinori Kitase.
“For denne generasjoner av konsoller var jo Final Fantasy XIII det flrste spillet, og personlig tror jeg vi brukte litt for lang tid på det.” sier han.
“Når du tenker på stortittler som Call of Duty, Battlefield og Assassin’s Creed så ser de ut til å fungere med mye kortere utviklingstid.
De lager et nytt spill på bare ett eller to år. Det er noe vi må følge opp, fordi det ser ut til å være den beste måten å holde fansen interessert og tiltrukket til serien på”, sier han videre.

Hmm, noen som har sett på alle penga cod og Assassin’s Creed håver inn her kanskje?
Jeg tror ikke Square Enix har sett særlig nøye etter heller, f.eks siste Assassin’s Creed har fått høvelig lunken mottagelse i forhold til de forrige i serien, nok mye fordi det kommer ut så ofte og er så likt.

Men så har jo Square Enix hatt veldig variabelt resultat med sine spill selv når de jobber i årevis med dem så hvordan dette vil slå ut på spillene deres er jo virkelig ikke godt å si.
Mere gode spill er jo alltid en god ting, bare vi ikke får utvannede årlige utgivelser da, for det er ikke fullt så bra.

Hva synes du om Square Enix nyeste genistrek?

Kilde: Neogaf
Bilde: Google

5 kommentarer
    1. Vet ikke helt jeg. Altså, ikke at jeg skal nekte for det: jeg kommer til å kjøpe hvert eneste ett.. Sånn er det bare. Hvert år er vel strengt tatt ikke nødvendig. Men annehvert ville jeg ikke hate.

    2. Lita: Ja det er jo nettopp det. Vel først må de jo få opp kvaliteten litt 😛
      FF XIII var ikke akkurat FF på topp. Så får vi se om de klarer å holde den der oppe.

    3. Joda, men det er nettopp det som er saken. De lager gode spill, og det henger med en god stund – så folk fortsetter å kjøpe dem.
      Men så klart, blir det grusomt, og disneykvalitet over spillene så lar man nok etterhvert Square dø bort.
      FFXIII syntes jeg var temmelig artig. Det kunne vært litt mindre linjert, men FFIX var det siste FF spillet som hadde frihet så – det er vel for sent å klage på det. Jeg likte veldig godt at kampsystemet i 13 krevet strategi over hack&slash.. Selvom jeg gjerne skulle hatt litt mer story. Jeg gleder meg uansett til XIII-2 og versus.
      Kan de slippe XIII-2 i 2012 og versus i 2013 så ligger de jo godt an da :p (sånn til å holde planen sin)..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg