Blog: Sonic Generations ny demo – inntrykk

Så var det kommet en ny demo av det kommende Sonic Generations som er på vei til ps3, 360, pc og 3ds.
Denne nye demoen har både klassisk Sonic og moderne Sonic spillbare.

Jeg testet demoen til ps3, men den er ute til 360 også.
Spiller en som klassiske Sonic er spillet et herlig gameldags sidescrollende platformspill, og her er banen samme som ved forrige demo, bare litt oppdatert f.eks ved at den går glattere enn før, noe som er kjekt.
Her løper og spretter man rundt som Sonic i god gammeldags stil, plukker opp ringer, får tak i turbosko som lar en løpe fortfortfort, hopper på springs, finner hemmelige veier og løper rett på fiender og mister alle ringene sine hehe.
Liker denne delen kjempebra fortsatt, føles virkelig som et nytt “gammelt” Sonic spill.

Spiller en som moderne Sonic får en en ny versjon av det samme brettet, her er spillet et 3d platformspill sett fra tredjepersonsperspektiv bak Sonics rygg.
Jeg må si jeg ble skuffet over denne delen av spillet, 90% av tiden satt jeg bare og holdt inne turboknappen og oppover på håndkontrollen bare med litt trykking på hoppeknappen til tider og jeg kom meg igjennom så å si hele brettet uten å egentlig gjøre noe som helst.
Det går så å si helt på autopilot, det er jo ikke noe spilling oppi der, det blir som en berg o dal bane som egentlig bare går av seg selv og. Det er pent å se på og det skjer masse “episke” ting, men hvorfor lage noe slikt til et spill? Jeg vil jo spille et spill, ikke se på, da hadde jeg jo satt på en film istedet.

De skulle heller bare delt dette spillet i to og solgt den klassiske delen og den moderne delen for seg selv, da hadde det nok blitt kjøp på meg på det klassiske spillet, for det var kjempemorsomt, men når det bare er noen få klassiske baner og resten er moderne så skal det mye til for at jeg kjøper dette spillet dessverre, kanskje når det blir skikkelig billig, synd dette. Hadde de splittet opp spillet hadde det også blit virkelig interessant å sett hvilket av de to som solgte best, klassisk Sonic eller moderne Sonic. HAdde klassisk solgt best hadde det kanskje sendt et tegn til Sega om at det er slik de burde fortsette med Sonic, spillt fra siden slik han var ment.

Hva synes du om Sonic? Har du testet denne demoen?

Film som viser først klassisk Sonic og deretter moderne:

Bilde: Google

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg