Spillblog: Dead Island – Checking in to Hotel Dead Island

Da var jeg visst kommet til akt 3 på Dead Island gitt, ikke store beskjeden en får fra spillet når slikt skjer, jeg bare la merke til det på loadeskjermen rent tilfeldig hehe.
Jeg har lest at en skal kunne finne ut hva som skjedde med den familien i den første speseille traileren fra spillet, så tenkte jeg skulle utforske hotellet litt, se om jeg fant noen spor.
Jeg har ikke noen quest der, jeg ville bare loffe rundt litt, se om jeg fant ut noe.


Dette ser jo rent så idyllisk ut så langt.


Ved nærmere ettersyn ikke fullt så idyllisk

Det var en del zombier rundt hotellet, jeg loffet rundt hotellet en stund før jeg beveget meg mot inngangen. Mange forlatte biler og omkomne, men ingen tegn til familien fra traileren så langt.
Jeg kom over en forlatt politibil og tenkte, oi kanskje det er noen skytevåpen der inne eller ammunisjon eller noe, men dessverre. Jeg må klare meg med den ene kulen i revolveren min for nå.

Mot inngangen var det faktisk en del zombier og jeg strøk faktisk med en gang eller to.
I tilegg liker ikke spillet å minimeres, så crash sa det og spillet fikk feilmelding og jeg måtte loade.
Startet såklart i tilfluktshuset igjen laangt unna.
Da tenkte jeg at jeg like gjerne kunen ta fatt på neste quest som skulle vise seg å ta meg til akkurat hotellet, snakker om sammentreff hehe.

De overlevende trengte enda mer mat (og sikkert juice og), og det måtte hentes i byen.
Dessverre er veien til byen blokkert så dit kommer en seg ikke.
Jeg ble altså sendt til hotellet for å hente en stor trailer som skulle kunne bryte gjennom blokkeringen.
Så da var det å hoppe inn i bilen og ta fatt på reisen til hotellet atter en gang.
Så kjekt å ha en bil, mye skumlere å måtte reise til fots.

Når jeg så kom meg fram til parkeringsplassen til hotellet hvor denne traileren skulle være fikk jeg en melding på radioen fra en sikkerthetsvakt på hotellet om at det var stengt og at jeg såklart måtte hjelpe til med noe før han ville åpne døren for meg. Takk for hjelpen mr security.

En positiv ting med dette var at jeg fikk komme inn og utforske innsiden av hotellet.
Inne i hotellet blir spillet mer lineært, siden ikke har hele øya og utforske, likte det. Ble litt annerledes å spille.
Skummlere ble det og siden det var dårlig med lys på hotellet, med flust med zombier som kan dukke opp fra skyggene.  Skummle greier, in a good way.
En annen positiv ting er at det ikke bare er energidrikker å få inne på hotellet, de som jobbet på der må ha elsket sjokolade, det kryr nemmelig av sjokolader der, yummy, endelig noe annet å knaske på enn de energidrikkene 😛


Hva gjør en når det er stengte glassdører i ens vei? Jepp, en knuser dem 😛

Etter å ha kjempet meg igjennom store mengder sjokolader, energidrikker og zombier, kom jeg endelig fram til sikkerhetsvakten, som selvefølgelig trengte mer hjelp.
En kollega av sikkerthetsvakten var nemmelig blit borte oeg jeg måtte finne fyrn og se at allt stod bra til.
Skal vi se, en person som er alene, mistet kontakten, under et zombieutbrudd? Såkalrt går det bra med fyren 😛

Jeg kunen jo ikke si nei så jeg dro videre inn i hotellet.
Etter en stund kom jeg til kjøkkenet, wow, snakker om stort kjøkken.
Tok faktisk en god stund å kjempe seg igjennom kjøkkenområdet, det krydde av zombier der inne.


Det var en del av disse veldig sterke zombiene rundt om på kjøkkenområdet også.
De er noen seige karer de der.


Ikke fullt så tøff nå er vi? 😛

Ikke akkurat det mest innbydende kjøkkenet jeg har sett, men nå var jeg endelig kommet meg igjennom hele kjøkkenområdet. No more hotell food for me.

Etter kjøkkenområdet gikk ferden igjennom noen trange sjakter til jeg kom fram i svømmehallen.
Akkurat idet jeg hadde åpnet døren til basenget kom det en stor horde med zombier springene mot meg, shit, frem med Molotov coctailen, aaargh, panikk, uh oh, mistet den allt for nær meg selv. Resultat, me dead again hehe.
Jeg begynte rett ved der jeg døde, eller faktisk akkurat der jeg døde, jeg stod faktisk i flammene av molotov coctailen da jeg våknet opp igjen hehe.

Brr, det var bare noe med synet av bassenget, noe guffent med den plassen, I like it 😉
Jeg utforsket området ved bassenget uten å finne noe annet enn flere zombier.
Så gikk ferden igjennom et kontorområde til jeg endelig fant denne andre sikkerhetsvakten, det stod ikke bra til med fyren som fryktet.
Han ville ha smertestillende mot smertene sine.
Så ferden gikk videre til tja, kanskje det var apoteket, de har vel ikke legekontor på hoteller?
Anyways, det var smertestillende der.
Jeg tok med smertestillende til den døende sikkerhetsvakten, men livet stod ikke til å redde og han sovnet inn..

Jeg ble kalt tilbake til den andre sikkerhetsvakten og etter litt kom jeg meg til sikkerthetssentralen for hotellet, og det er der jeg befinner meg nå. Veldig morsom sekvens det hotellet så langt må jeg si 😉


MEn vent litt, hva er det jeg ser i skapet der på sikkerthetssentralen? Energidrikker?! I alle dager 😛

Bilder: min pc

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg