My PC gains a level + 2TB harddrive!


For noen månender siden kjøpte jeg meg en ny stor harddisk til pc’n min, men av en eller annen grunn har den bare blitt liggende på bordet v ed pc’n helt siden da.
Men i går fant jeg endelig ut at nei nå begynner det å bli trangt om plassen på pc’n så den nye disken måtte inn 😛
Først var det å se om jeg hadde nok Sata kabler inni maskinen, noe jeg såklart ikke hadde.
Luckily hadde jge en ekstra kabel i pc skuffen så denm delen gikk smooth. Så var det å få satt inn den nye disken, enklere sagt enn gjort, først måtte jeg ha en ny hd boksgreie, en slik en skrur fast harddiskene i. Den inni maskinen var jo såklart full. Tro det eller ei jeg hadde en ekstra slik også!

Så var det å få skrudd fast disken da, i seg selv ikke noen heksekunst hadde bare ikke den ene skruen slått seg så vrang. MEn noen skruer videre fant jeg nå en som passet og så var disken skrudd fast  i skuffen.
Så var det å få satt inn skuffen da, det hadde visst ikke skjermkortet lyst til for det strakte seg ut over der skuffen skulle inn, ergo, skjermkortet måtte skrues ut for å få inn den nye disken. Skal ikke være enkelt.
Men diskboksgreia gikk greit å skru fast og så var det bare å sette skjermkortet på plass igjen og så sette på dekslet og skru igjen pc’n.

Selvfølgelig fant ikke windows disken, så her måtte det litt partisjonering til, men omsider satt jeg der med deilige 2 terrabyte (2000gb) i ubrukt plass! 😉
You can never have too much free space 😛

Bilde: Komplett

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg