Survival modes – spill trenger ikke å slutte når en har klart dem

Jeg elsker moduser i spill som gjør at spillene kan vare lengre ja forhåpentligvis nesten evig.
F.eks i skytespill som Halo og Gears of War har vi Firefight og Horde moduser , her kommer det bølger med fiender og en ser hvor mange en kan beseire før en dør eller har brukt opp livene sine. Slike moduser kan gjerne spilles sammen med andre spillere hvor en samarbeider om å beseire fiendene og å hjelpe hverandre.
I slåssespill er det gjerne at en ser hvor mange motstandere en klarer å besiere før en selv blir beseiret. En har gjerne bare en energimåler som noen ganger kan bli fyllt litt på mellom motstandere.

Jeg liker det at disse moduser gjør at en kan spille spill en liker så å si i det uendelige, at spillene ikke er over når enspillerdelen er klart.
Om en virkelig liker et spill kan en bare fortsette og nyte det så lenge en vil uten å måtte spille igjennom den samme enspillerdelen som fort blir kjedelig.

Jeg elsker slike moduser i alle spill da såklart, ikke bare skytespill og slåssespill.
Tilgomed puzzle spill som f.eks Bejeweled har slike moduser.

Det var Gears of War 2 som startet denne trenden med slike moduser i skytespill og fler og fler skytespill har lignende moduser nå for tiden, dette er en kjempebra trend synes jeg.
Det var veldig skuffende at det siste Mortal Kombat spillet ikke hadde en slik survival modus..
Heldigvis har det kommende King of Fighters XIII det 😉

Noen andre som er glad i slike moduser i spill?

4 kommentarer
    1. Vel du vet moduser, som enspiller eller flerspiller, etc.Tenk på bejeweled, der har en jo massevis av moduser.
      Noen spill varer jo evig av seg selv da, som Sims og så å si Harvest Moon.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg