Gameboy: Slags forgjenger til Zelda Link’s Awakening oversatt

Når jeg tok min vanlige runde etter spillnyheter i dag morges kom jeg over dette lille gameboy spillet.
For the Frog the Bell Tolls bruker samme spillmotor som Zelda: Link’s Awakening, og skal visst introdusere en rekke elementer som senere Zelda og nintendo spill bruker.
Spillet kom bare ut i Japan, men har nå blitt oversatt til engelsk av en fan.

I Kaeru no Tame ni Kane wa Naru, eller For the Frog the Bell Tolls, tar en rollen som den  snarsinte men godhjertede  Prinsen av Sable. Som Prinsen må en redde Prinsesse Tiramisu og det ørken og froske baserte landet Mille-Feuille ffra den onde Lord Delarin?og dette før rivalen din, den tapre Prins Richard.

Så digg når Japanske spill blir oversatt slik somd ette, utrolig mange gode spill som aldri kom ut utenfor Japan.
Spillet skal være en blanding av lett rollespill og litt platform elementer.
Utifra bildene minner det en god del om Link’s Awakening.
Link’s Awakening er et av mine favoritt Zelda spill så dette her må jeg prøve.
Jeg har alltid vært veldig glad i gameboyen, så masse gode spill der, virkelig en flott maskin det.

Spillets oversettelsespatch kan lastes ned her
Selve spillet må en nok finne uten min hjelp da det ikke er lov å laste ned selve spillet.
Spillet kan spilles i en emulator som f.eks Visualboy advance

Kilde og bilder: Romhacking.net og Google

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg