Shadows of the Damned klart + hva jeg synes

Da har jeg kommet meg igjennom ps3 spillet Shadows of the Damned.
Det var ikke så kjempelangt akkurat, i underkant av 10 timer brukte jeg, spillte på normal vanskelighetsgrad.
Det som redder dette spillet er at det er såpass god feel i selve kampene, skytingen føles bra.
Storyen er ikke mye å skryte av selv om Johnson, spillerens flygende hodeskalle sidekick er litt morsom til tider.

En finner en del korte historier en i spillet  som forteller bakgrunshistorien til spillets bosser. Likte faktisk disse historiene litt, veldig makabre og dystre, men faktisk ikke så cheesy og crazy som det lille selve spillet ellers har av story.

Den visuelle stilen til spillet gav meg ikke noe særlig, det virker som de liksom bare tok unreal 3 grafikkmotoren og skrudde alle effektene og fargene til maks og så sa seg fornøyde med det. Den trekker egentlig mer ned for meg enn opp. Synes også det er litt synd at brettene i spillet er så lineære, dvs. rett fram. De få dørene en kan åpne har store lysende symboler på seg, og gjenstander en kan plukke opp flyter bare i luften som store ikoner. Dette blir litt i kontrast til spillets grafikk ellers som er høvelig realistisk og virker noe rart. Som om de ikke klarte å bestemme seg for en stil spillet skulle følge.

Som sagt er det selve kampene i spillet som er dets story styrke, dette er nok det Resident Evil 4 aktige spillet med best skyting tror jeg.
Spillets bosser var også gode, en må bruke det en har lært seg gjennom spillet til å få has på dem, ingen av dem føltes for vanskelige eller for lett, en god balanse.
Det er litt synd at en ikke kan bytte mellom versjoner av våpen, f. eks blir maskingeværet i spillet oppgradert til noe helt annet enn det var da spillet startet. Synd for jeg likte den første verjsonen best.

Spillet prøver også å variere noe med en del 2d sett fra siden romskipskytesekvenser og en slags kanonsekvens. Disse var av laber kvalitet synes jeg og varte altfor lenge. Kanskje et lite kort brett av hver bare for å variere noe, men de ble dradd ut alt for lenge.
Spillet er altså 10 timer langt, og når det er klart låser en opp, ingenting, nope, nada, nothing.
Spillet kunne virkelig hatt godt av en survival mode (slåss mot uendelig bølge av fiender for å se hvor lenge en kan overleve) siden kampsystemet var såpass godt, men den gang ei.

Nå høres jeg kanskje veldig negativ ut, men det jeg vil avslutte med er at dette er faktisk et bra spill, liker en Resident Evil 4, 5 og Dead Space vil dette falle godt i smak.

Noen bilder fra Gamefaqs:



Øverste bilde: min iphone

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg