360: Summer of Arcade lanseringsdatoer og priser

Hvert år har Microsoft sin såkalte Summer of Arcade.
En serie med nedlastbare tittler til xbox live arcade.

Her er årets tittler:
Juli 20 Bastion 1200  (Et fargerikt action rollespill, med en morsom fortellerstemme)
Juli 27 From Dust 1200 (strategispill litt i stil med Populus, hvor en manipulerer landskap)
August 3 Insanely Twisted Shadow Planet 1200 (Romskipskytespill med utforskingselementer ala Metroid)
August 10 Fruit Ninja Kinect 800 (Kinect versjon av det populære iphone spillet)
August 17 Toy Soldiers: Cold War 1200 (Oppfølger til strategispillet Toy Soldiers)

Jeg liker nedlastbare tittler, her får en liksom litt mere av spill slik de var før i tiden på en måte. Da det handlet om selve spillingen og ikke bøttevis med historie og filmsekvenser.  Vel noen ganger ihvertfall hehe.
Er noen interessange tittler her vil jeg si. Synd mesteparten er såpass dyre. Virker som Microsoft har lagt seg på en slags standard om at så å si alle nye spill skal koste hele 1200 ms points. Synd, for tror de kunen solgt langt mere om de hadde gått ned til 800 ms points.

Bastion virker interessant, fargerikt og fin 2d grafikk på det. En ting som virker litt surven er selve måten objekter i spillet knuses på. Det er liksom så lite impact, bare en knøttliten kjedelig eksplosjon. Bare noe slappt og utilfredsstillende med det.  Spillet kommer også til pc etterhvert så kanskje jeg venter til da.
From Dust virker også interessant, men da det er et strategispill gjør det seg best på pc med mus kontroll.
Spillet vil komem til pc og ps3 senere i år.
Insanely Twisted Shadow Planet har jeg ikke fulgt så mye med på, sprø visuell stil ihvertfall. Er litt avventende på denne tittelen. Sammenligning med Metroid og Castlevania virker interessant dog. Og jeg liker 2d spill.
Jeg har ikke Kinect så Fruit Ninja Kinect er ikke aktuelt for meg.
Toy Soldiers: Cold War virker litt tja, synes ikke forgjengeren var så super så vil ikke si jeg er så interessert i dette heller egentlig.

Bilder: Google

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg