Terraria – spillet der en kan lage det meste

Har spillt litt det morsomme lille spillet Terraria i det siste.
En utforsker en stor verden etter mineraler og allt mulig annet naturen kan tilby.
Dette bruker entil å bygge hus og lage allt mellom himmel og jord.
F.eks om en finner sand, kan en smelte det om til glass, som en kan lage glass med.
Finner en sten kan en lage en peis en kan smelte om mineraler til barrer, som igjen kan brukes til å lage masse nye ting og tang.
Finner en gull kan en lage f.eks en gullklokke en kan ha med seg som viser tiden på døgnet.
Dete er bare noen ørsmå eksempler på allt en kan lage, mulighetene er helt utrolige i dette spillet.
F.eks en kan lage stearinlys, lysekrone å henge i taket, solbriller å ha på seg, rustninger, en seng, våpen you name it.
En god del av spillet bruker en til å grave huler i bakken på leting etter mineraler og diverse krystaller stener osv.
En kan også finne fangehull med monstre og skattekister med skatter etc. Blir en skadet må en finne ting å spise som f.eks sopper og heale drikker. De er ganske sjeldne så det gjelder å holde øynene oppe etter dem.
Det gir spillet en liten overlevelsesdel, noe som gjør det enda morsommere synes jeg 😉
Spilelt har en fin fargerik retro inspirert visuell stil.

Her er en liten bildedagbok på starten av spillet, der jeg bygger mitt første lille hus.


Dette ser ut somen fin plass for et hus, litt mye trør i veien dog.


I’m a lumberjack and I’m okay!


Sånn, da har jeg fått renset området for trær og er klar til å ta fatt på byggingen.


Der har vi tått ytterveggene på plass, samt en arbeidsbenk for å lage en del nyttige gjenstander.


En dør må en jo nesten ha til huset sitt.


Og der var bakveggene på plass, stor og bord må en jo også ha. Plus et par fakkler for lys.
Oi, det tar tid å bygge hus gitt, begynner å bli mørkt ute.


Men arbeidet venter ikke, et skilt er jo også fint å ha.


Uh oh, en zombie prøver å komme seg inn, det dukker nemmelig opp en del monstre om natten.
Og der har jeg fått en innbygger også.


Neimen se der, en fallen stjerne!
Den må jeg ta med meg, finner jeg mange nok kan jeg bruke dem til å gi meg magiske krefter. Og hvem vil ikke ha magiske krefter? 😛

Dette var bare såvidt en ørliten del av hva spillet er for noe.
Noen som synes det virket morsomt?

Terraria finnes bare til pc – her er spillets hjemmeside
Logo: Spillets hjemmeside
Bilder: min pc 😛

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg