Duke Nukem Forever – noen synspunkter så langt

Da har jeg fått spillt litt Duke Nukem forever, og gjort meg opp noen tanker rundt spillet så langt.
Det er synd å si det men dette er rett og slett ikke et særlig bra spill.
Når jeg kjøper et Duke Nukem skytespill så forventer jeg å få action med noen gode oneliners.
Det vi får her er masse førstepersons platfrorm puzzle sekvenser med korte random actionsekvenser litt her og der.
Hele spillet føles egentlig midt på treet.
Borte er de store frie brettene fra Duke Nukem 3D, her har vi bare småe korte lineære brett hvor en går fra punkt til punkt som i så å si alle andre nye fps’er.
Istedenfor å ha all interaktiviteten rundt omrking hele brettene er de nå så å si bare i utforskingsekvenser hvor en bare loffer rundt og leter etter hva en skal gjøre for å komme videre til neste actionsekvens.
Nevnte actionsekvenser består gjerne av at en romskip dropper av en del fiender som en må hanskes med i et lite avlukket område, etterpå er det tilbake til “hva må jeg gjøre for å komme meg videre nå” .
Jeg kjøpte ikke et crappy førstepersons puzzleplatformspill, jeg kjøpte noe jeg trodde skulle være et morsomt over the top skytespill med gode oneliners.
Jeg må si jeg er skuffet Duke.
Jeg har ikke gitt opp spillet helt enda, og det kan jo være jeg endrer synspunkt etterhvert, men dette er ihvertfall litt av hva jeg synes nå.

Noen andre som har gjort seg opp noen mening om dette spillet?

Bilde: Min iphone

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg