Folk freaker ut over Playstation Network situasjonen

I går kom Sony med en uttalelse der de forklarte at utenforstående har fått tilgang til brukernes kontoinformasjon på deres online tjeneste Playstation Network. Dette innebærer navn, adresse, postnr, kontonavn og passord.
Sony sier også at kredittkortinformasjonen (ikke sikkerhetskoden) til brukerne kan være blant disse opplysningene, men at det ikke foreligger noen bevis for dette enda.

Jeg har alltid vært forundret over at folk på nettet klarer å bli så utrolig sinte og hisse seg så sinnsykt opp over ting.
Nå snakkes det om å selge PS3’er, all tillit til Sony er nå knust, folk sperrer kortene sine i øst og vest.
Ja det kan nesten virker som Sony er blitt nærmeste djevelen selv her.
Personlig synes jeg folk må ta det litt mer med ro, det er jo selvsagt alvorlig at all brukerinformasjonen er blitt gjort tilgjengelig for utenforstående, men mye av denne informasjonen legger jo folk fra seg mange andre steder på nettet
Jeg tar det hele med knusende ro jeg, om det skulle vise seg at kredittkortinformasjonen til folk er kommet på avveie først da tar jeg kontakt med banken for å sperre mitt kort.
Som sagt, folk burde ta det litt med fatning og tenke seg litt mere om før de skriker dommedag synes nå jeg.

Originalbilde: Google

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg