Mine Super Nintendo spill (vel noen av dem)



Gode gamle Super Nintendo, så utrolig mange kjempespill til den maskinen.
Husker enda da den kom ut med Super Mario World, det var liksom da Nintendo enda hadde et supert Mario spill klar ved lansering av nye konsoller. Veldig synd at dette er slutt med nå, tror det ville hjulpet veldig med salget av nye konsoller om det var et rykende ferskt Mario spill med.

Her er mine Super Nintendo spill, vel jeg har jo egentlig flere, men de brukes litt av familien enda så disse er de jeg har hos meg nå.

Super Mario Rpg, Final Fantasy 3 (6) og Chrono Trigger er amerikanske spill, da de ikke kom ut her i Europa.
Klikk på navnene for en link til youtube klipp fra spillet.
Spillene er fra øverst til venstre:

Starwing (Star Fox i Usa)
utrolig bra romskipskytespill, det første snes spillet med skikkelig 3d grafikk, klassisk spill med klassisk soundtrack,

Super Mario World
Dette spillet krever vel ingen introduksjon, klassisk Mario platforming 😉

Prince of Persia
Dette er en kjempegod versjon av klassiske Prince of Persia, med nye fiender og langt flere baner enn pc originalen. Nok min favorittversjon av Prince of Persia dette.

Pitfall: The Mayan Adventure
Kjempeflott platformspill, en slags nyversjon av klassikeren Pitfall fra 1982.
Utrolig flott animasjon, skikkelig Indiana Jones aktig fargerikt platformeventyr der en hopper og slenger seg rundt i jungelen. Lydsiden av spillet er også god.

Illusion of Time (Illusion of Gaia i Usa)
Flott eventyr/rpg i stil med Zelda, god musikk og flott story som er langt dystrere enn hva en skulle tro ved første øyekast.

Super Mario Rpg
Et av snes’ens siste storspill, knall rpg fra rollespillgiganten Square (Nå SquareEnix), Mario og kompani i et rollespill i beste Final Fantasy stil. Utrolig flott eventyr med flotte karakterer, humor, og knall soundtrack. Må virkelig få spillt dette mer. Liker at en må være litt mer aktiv i kampene enn i Final Fantasy spill. Ved å trykke på knapper på rett tidspunkt kan en øke skaden en gjør el minske skaden en selv tar.

Zombies (Zombies ate my neighbour i Usa, men klart ble jo for voldelig for oss europeere den tittelen)
Helsprøtt action spill hvor en skal redde naboene sine fra zombier og anddre klassiske filmmonstre som varulver vampyrer, etc. Virkelig fargerik og flott stil, en drøss med referanser til klassiske skrekkfilmer, 2 player coop. Langt og stort spill. Kjempespill dette.

Doom
Dette spillet trenger ok heller ingen introduksjon, pc fps klassikeren konvertert til snes så godt det lot seg gjøre.
HAdde ikke pc på denne tiden så dette var eneste måten jeg kunen få tak i Doom på. God versjon av spillet, men den er jo litt nedkuttet på enkelte områder. Skulle gått ann å lagre da, så å si umulig å spille ut spillet uten.

Final Fantasy 3 (6 i Usa)
Rollespill klassiker av ypperste sort fra Square, allt er av ypperste klasse her, story, karakterer, musikk stor verden å utforske med en utrolig menge hemmeligehter, tilogmed en drøss med hemmelige karakterer. En av mine absolutte favoritter i Final Fantasy serien dette.

Chrono Trigger
Enda en rollespill klassiker fra Square her, denne gangen med karakterer designet av Manga tegneren Akira Toriyama som blant annet står bak den populære Dragon Ball mangaen. Han har en flott særegen stil over tegningene sine som en kjenenr igjen straks en ser dem. Virkelig flott rollespill dette der allt oser kvalitet akkurat som i Final Fantasy 6.

Har som sagt flere spill, men de er ikke her hos meg nå så kanskje jeg får skrevet om dem senere. Mange kjempespill der også. Addams Family, Donkey Kong Country, Hook for å nevne noen jeg kom på i farta.

Det slår meg at utrolig mange av Super Nintendo spillene har så utrolig flott musikk, det var virkelig en gullperiode i spillverdenen på mange måter snes tiden.
Snes’en var virkelig super var den ikke?

Bilder: min iphone 😛

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg