PS3: Playstation Network nede – Sony on the case



Playstation Network (Sony’s onlinetjeneste til PS3 og PSP) er nede, det har det vært i hele dag.
Sony etterforsker hva som har skjedd, men har foreløpig ikke noe informasjon å komme med.
Det kan være snakk om hacking, kanskje det er de der Anonynous hackerne atter en gang, at de ikke har noe bedre å finne på.
Det kan være snakk om dagesvis før Playstation Network er oppe igjen sier Sony.

Irriterende dette, ihvertfall for de som har kjøpt Bionic Commando Rearmed 2 eller Final Fight Doublke Impact fra Capcom. Disse spillene bruker nemmelig en spesiell online kopibeskyttelse som innebærer at du må være online med din PS3 for i det hele tatt å få starte spillene dine. Jeg hater slikt, at en skal være avhengig av internett for å få spillt spill en har kjøpt. Det burde bli stopp på kopibeskyttelse som dette, hater det enten det er på pc eller ps3.
Jeg vil spille mine spill akkurat hvor og når jeg vil uavhengig av om jeg har interenett eller ikke!

8 kommentarer
    1. Ja, kjipt for dem som har kjøpt Portal 2 og har jeg forstått meg på. Jeg blir så utrolig drittlei det der hacker-greiene. Jeg skjønner at Sony litt har gravd sin egen grav der pga det der med de andre os’ene – men de dumme hackerne ødelegger jo for alle oss andre som faktisk kjøpte spillkonsollen for å spille.
      Håper Sony får fikset på dette relativt fort. At det ikke går dagevis. Det er tross alt ferie.. Det er nå man kan spille uten å ha dårlig samvittighet for det :p

    2. bumblebenni: Virker på meg som de der hackerne bare leter ette no påskudd anngående other OS greia. Altså hvem kjøper en spillkonsoll for å kjøre lunix på den? Drittreigt Linnux even slik jeg forstod det.

      En får nok spillt Portal 2 selv uten Psn, blir vel bare Steam integreringen som ikke funker anntar jeg. Kjipt fordet da såklart.

      Og dårlig samvittighet for å spille? Never! 😛

    3. Nei, jeg har heller aldri dårlig samvittighet for å spille – men jeg ser for meg en del studenter som vet at de heller burde lest på litt skoleting osv. Jeg tipper at til neste år kan jeg og ha litt dårlig samvittighet innimellom.
      Jeg ser heller ikke greia med at folk absolutt skulle ha linux på maskinen. Men jeg kjenner en av disse maximise personene – som tiltet i vinkel. Han ville nesten ikke ha noe mer med maskinen å gjøre etter det valget fra Sony. Nå skal det nevnes at jeg kjøpte det første spillet til ham – og det et år etter at han kjøpte konsollen. Håpløst.
      Stupid hackers.

    4. hvorfor er det ikke mulig å spille online med ps3 uten playstation network, det går jo fint å spille online med pc ???

    5. tor: Playstation Network er PS3’ens online tjeneste, den som gjør at din PS3 finner andre PS3’er å spille med enkelt forklart. Selv pc spill har jo slikte tjenester, enten innebygget i selve spillet eller som steam eller Games for Windows Live.

    6. Helt enig Santar,blir og gå litt for langt!Men straff,det får dem sikkert!
      Har hørt at det ikke er Anonymous som driver på,er en kinesisk hacker-gruppe som har prøvd,samme som Anonymous i 2 år og komme inn på Sony sitt system.
      De ødelegger også for folk som vil spille sine spill online,greit nok med fifa uten online(hvis du ikke spiller online der),men kjedelig og spille COD f. eks. uten nett.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg