Nintendo’s neste konsoll kommer i 2012, langt kraftigere enn PS3 og 360


Siden Gameinformer har fått bekfreftet av en rekke kilder at Nintendo’s neste konsoll kommer sent i 2012, den vil være langt kraftigere enn dagens PS3 og 360.
Ifølge kildene har en Nintendo allerede vist frem konsollen til en rekke utviklere, for å vekke interesse.
Helt konkrekte spesifikasjoner om kosnollen er ike kjent enda, som kontrollere, eksakt hvor kraftig den er etc.
Konsollen vil bli avslørt på Nintendo’s pressekonferanse på E3 i sommer.

IGN sier videre at konsollen er bakoverkompatible med alle Wii spill, og at Nintendo kommer til å annonsere konsollen delvis denne måneden.

Hmm, interessange greier dette, håper bare den virkelig er en god del kraftigere enn PS3 og 360 slik at Nintendo ikke vil henge etter nok en gang når PS4 og ehh 720? kommer.
Blir veldig spennende å se hva eksakt denne konsollen er.

Kilde: Gameinformer

11 kommentarer
    1. Om den vil være sterkere en de som eksisterer nå vil jo tiden vise. For de valgte jo å lage wii’en treg og crappy selv om de kunne valgt å gjøre den raskere. Kanskje de kan oppgradere til noe bedre grafikk en den nintendo 64 grafikken de har på wii’en nå.
      Men at den er bakoverkompatibel er jo strålende 🙂

    2. bumblebenni: N64 grafikk blir nå å undervurdere wii’en. Ta en titt på Mario Galaxy, ikke akkurat N64 der. Kunne fint vært på PS3 det spillet. Anyways, grafikk er nice, men gameplayet er mest viktig.

    3. Jeg bare sier det sånn jeg har sett det. De Wii spillene jeg har sett, det er latterlig at et så stort selskap som Nintendo gikk inn for å lage ting så crappy i utseende når det kunne vært gjort så mye bedre. Klart at gameplayet er viktigst, men når man kan gjøre ting ordentlig så bør det gjøres ordentlig.
      I tillegg funker egentlig wii’en bare til å spille wii spill på (og det er jo helt greit) – men det er jo ikke bare wii spill som selges til wii. Neida, det er spill som får terningkast 5 og 6 på PS3 og X-Box, og som får terningkast 2 og 3 på wii – fordi de klarer ikke å konvertere spillene til den elendige spillemaskinen på en ordentlig måte.
      Wii er konsollen man kjøper til ungene i heimen, evt til folk som aldri har spilt tv-spill i deres liv og som tror at bowling er det gøyeste tv-spillverdenen har å tilby. Den er alle tiders til voerspiel, og som festleke, men det er stort sett det den fungerer som.
      Det er vel kanskje derfor den er den mest solgte spillkonsollen. Jeg tror faktisk, enn så mye jeg misliker X-box at jeg heller ville hatt en X-Box fremfor en Wii.
      Her kom det mye anti-wii prat fra meg altså. Jeg er ikke egentlig anti Nintendo, og jeg liker vintage Mario. Jeg var veldig glad i game-boyen min en gang i tiden, og jeg kan godt kjøpe meg en DS. Men Wii er nok den siste spillmaskinen jeg ville hatt. Jeg har ikke blitt målbundet av gameplayet på noe jeg har sett til Wii.. Det er jo en personlig mening, alle andre må for all del bare kose seg i hjel med den 🙂

    4. bumblebenni:
      It’s about the money, lite kraftig konsoll = billig konsoll = it prints money.
      Synd du går glipp av kjempespill som f.eks New Super Mario Bros Wii og Super Mario Galaxy serien, da 😉 Spiller ingen rolle for meg hvem andre som kjøper wii el hva de bruker den til, I go where good games are.

    5. Men jeg liker ikke måten de lager plattformspill på nå. Plattformspill gikk i stykker etter snes og sega mega drive. Super Mario Bros. og Galaxy ser grusomt ut syntes jeg.
      Jeg vil og gjerne gå der de gode spillene er, men så langt er ikke de gode spillene på Wii for min del.

    6. bumblebenni: Smaken er som baken 😉

      Synes New Super Mario Bros Wii er kjempebra jeg, utrolig flott flyt i bevegelsene og kontrollen er utrolig presis. Superpolert utgave av Mario platformspill spørr du meg.
      Er mye dritt i platformspill sjangeren dessverre, men har nå kommet noen gode de siste årene. Bionic Commando Rearmed, Sonic 4, Mega Man 9 -10 og Castlevania: The Adventure ReBirth er bare de jeg kom på akkurat nå. Og da tok jeg ikke med noen på håndholdte heller 😉

      Var mye crap på Snes og Mega Drive og da, platformspill var jo datidens FPS, dvs. alle lagde slike. Og langtfra alle var gode.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg