Mitt inntrykk av Marvel vs Capcom 3

Jeg var innom broren min i helga og testet det ferske slåssespillet Marvel vs Capcom 3, skal ikke skrive noen stor anmeldelse, men tenkte jeg kunne si noen ord om hva jeg synes om spillet.

Først litt om selve spillet.
Det er altså et slåssespill ala Street Fighter, en ser spillet fra siden og denger løs på motstanderen sin.
I dette spillet blandes karakterer fra spilutvikleren Capcom (Resident Evil, Street Fighter, Mega Man) og Marvel (Spider-Man, Hulk, Iron-Man)
Det som skiller dette spillet litt ut fra andre slåssespill er at en ikke bare velger en karakter å spille som, en velger tre. Mens en slåss kan en så bytte mellom sine tre karaktere så ofte en vil.
Spillet er også langt mere overdrevet enn f.eks Street Fighter spillene.
Med spesialangrep som gjerne fyller hele skjermen.

Så, la oss starte med det positive.
Det var veldig pent grafisk, flott tegneserieaktig stil, med virkelig skarpe og flotte farger. Detaljerte og flott animerte karakterer var det også. Kampene føles bra, det er futt i slag og spark, noe som er viktig i et slåssespill.
Spesialangrepene er veldig flotte å se på der de som sagt gjerne fyller hele skjermen med sitt spetakkel.
Bra musikk har det også, slags techno something, med en del remixes fra tidligere spill i serien.
Det er også morsomt at karkaterene parter litt mens en slåss, roper på hverandre når en bytter karkaterer.

En annen positiv ting er at såkalte comboer (angrep som følger rett etter hverandre som motstanderen ikke kan unngå) faktisk er bra enkle å utføre i dette spillet i motsetning til mange andre slåssespill.

Men alt var ikke bare fryd og gammen.
Allt i spillet skjer vvirkelig fort, og blandet med alle de superoverdrevne crazy spesialangrepene gjør det at det rett og slett kan bli vanskelig å få oversikten.
En føler ikke at en har skikkelig kontroll, og vanlige spesialangrep som ikke tar over hele skjermen føles rett og slett ubrukelig til tider. Spillet er rett og slett for overdrevet og crazy for sitt eget beste.
Det skjer fargeeksplosjoner og sinnsyke angrep hele tiden, noe som sikkert er flott å se på for dem som ikke spiller, men når en faktisk prøver å følge med og gjøre noe i all galskapen blir det litt vel mye.

Jeg nevnte tidligere det faktum at comboer er enkle å utføre i dette spillet. Det er både en positiv og negativ ting.
En kan nemmelig fort bli fanget i en slik combo, hvor en da blir låst fast og bare må ta imot angrep etter angrep.
En kan bryte ut av disse, men det er et sjangsespill hvor en må tippe fra hvilken side motstanderen vil angripe fra neste gang. Og resulterer ofte i frenetisk knappetrykking ihåp om at en tilfeldigvis traff rette retningen.

Spillet har også ekstremt få forskjellige spillmoduser å velge i mellom. Spiller en alene har en bare Arcade mode (10 kamper mot datamaskinen) og en mission mode, som egentlig bare er en treningsmodus.
Spiller en mot en kompis kan en såklart også spille VS mode.

Spillet har også noen online moduser å by på om en har sensen for det, men selv her er det ikke så mye å velge i mellom.

Oisann, nå sa jeg at jeg ikke skulle skrive noe langt, men jaggu ble det ikke litt lengde på det uansett.

Kan ta en kort konklusjon for dem som vil ha kortutgaven:

Spillet er pent å se på, god musikk og slåssingen har god trykk i seg.
Morsomt i korte doser.
Dessverre blir spillet for overdrevet og crazy for sitt eget beste, en mister ovrsikten og det kombinert med spillets hastighet gjør at det blir uoversiktlig og en kan miste kontrollen.
Lite innhold i resten av spillet er også synd.

Dettte er et spill jeg er glad for at jeg ikke kjøpte, var jo morsomt å spille det, men jeg gikk litt lei etter en stund da det rett og slett ble for crazy. Nå skal det sies at jeg ikke er noen slåssespill ekspert, og kan jo være jeg liker spillet bedre med trening, men dette var det jeg satt igjen med etter å ha fått testet det litt.
Nei gi meg heller Street Fighter eller Mortal Kombat.

Film fra spillet:

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg