Hva jeg synes: Goldeneye (WII) Prince of Persia: The forgotten Sands (PS3)

Da har jeg akkurat klart Goldeneye: 007 på Wii, og tenkte jeg da kunen benytte sjangsen til å fortelle kort om hva jeg synes omd eto siste psillene jeg har klart.
Altså Goldeneye: 007 på Wii, og Prince of Persia: The forgotten sands på PS3.

Goldeneye: 007 (wii)

Dette spillet er en remake av det klassiske Goldeneye fra Nintendo 64.
Det er et førstepersons skytespill hvor en spilelr som James Bond.
I originalspillet på Nintendo 64 var det datidens Bond, Pierce Brosnan en spillte som. I denne nye versjonen har utviklerne oppdatert historien til nåtiden samt byttet ut Brosnan med Daniel Craig.

Dette var et veldig bra skytespill synes jeg.
Spillet virket forseggjort og gjennomarbeidet. Det føles tilfredstillende enten en er i nærkamp eller skyter. gode animasjoner har det også.
Ikke var det mye criptede sekvenser heller (altså at du bare blir ledet igjennom alle brettene på en snor og at ting skjer akkurat likt hele tiden som nesten alle nye skytespill). Her var det mye spilling, og akkurat passe med filmsekvenser.
Nenvte filmsekvensene vises fra ditt perspektiv, altså fra øynene til James Bond, noe som hjelper på innlevelsen i disse sekvensene, samt at det ser kult ut hehe.

Visuelt sett ser spillet også bra ut, det er kanskje ikke like pent som PS3 el 360 spill, men for meg er det spillbarheten som gjelder og der scorer spillet høyt. Stemmeskuespillet var også bra synes jeg. Daniel Craig, Judi Dench og resten gjør en god jobb.

Kort sagt et veldig bra skytespill. Tommelen opp fra meg.

Noen bilder fra spillet:

Prince of Persia: The Forgotten Sands (ps3)

Dette var et veldig bra platformeventyr spill. Spillet er en oppfølger til den såklate Sands of Time Triologien med spill (Prince of Persia spillene, Sands of time, Warrior within og The two thrones).

Det er snak om et platformeventyr hvor en skal bruke Prinsens akrobatikk til å komme seg fremover.En typisk problemstilling er at en står på bakken av et høyt rom, og langt der oppe kan en skimte avsatsen med dør til neste område. Da gjelder det å klatre, hopep og slenge seg oppover til nevnte avsats.
Prinsen er en veldig sprek kar som blant annet kan løpe langs vegger slenge seg fra påler og ta sats og hoppe fra vegg til vegg. Spillet er godt animert, og det føles skikkelig bra når en klarer av en lang serie med akrobatiske knep for så å lande trygt ved målet.

Spillet har også litt nærkamper i seg, hvor en slåss mot Kong Salomons arme, som består av diverse mumifiserte monstre av forskjellig slag. Kampene er de beste Prince of Persia serien har hatt til nå, og de funker faktisk ganske bra som litt avveklsing fra platformdelen som jo er spillet deffinitive fokus.

Spillet har også et veldig bra soundtrack, samt godt stemmeskuespill.

Jeg likte dette spillet veldig godt, og det får deffinitivt tommelen opp fra meg.

Noen bilder fra spillet:

Prinsen løper langs veggen


Prinsen hopper lett fra avsats til avsats

Bilder: Google og Gamefaqs

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg