Call of Duty: Black Ops – no online, no bots + annen synsing

Det nye Cal of Duty spilet kom ut idag, jeg har det ikke selv, men det er noen punkter ved det jeg har litt synspunkter på.
I Call of Duty Black Ops har utviklerne endelig tatt med bots i spillet.
I den nye modusen Combat Training kan en spille flerspiller modusene, bare mot datastyrte motsdandere offline istedet. Denne modusen kan også spilles med venner enten on eller offline.
Dette høres jo vel og bra ut så langt, men problemet er bare at en må være kobblet til internett for i det hele tatt å kunne starte denne modusen!
Dette er hel høl i hue synes jeg. Det betyr f.eks at dem som spiller spillet på Xbox 360 må ha betalingstjenesten xbox live gold for å kunne spille mot bots i spillet. Jeg hater at spill gjør slikt at du må være koblet til internett for å kunne spille..
Activision som gir ut spillet gjør nok dette bare fordi de vil at alle skal spille online og kjøpe ekstra flerspillerbrett.
Jeg burde være skuffet, men ærlig talt så er jeg ikke det. Det har blitt så vanlig med slike idiotiske agjørelser i spill nå for tiden..

En annen ting jeg synes er skikkelig kjipt er at en må lide seg igjennom enspillerkampanjen for å kunne spille zombie modusen.
Jeg har absolutt ingen interesse av å spille igjennom en superscripted superstandard enspillerkampanje hvor en hopper fra kanon til kanon, og fra kjøretøy til kjøretøy. Som jeg har sagt før så føles det som disse spillene på enspillerkampanjene bare er en on rails shooter i virtua cop stil. Jeg saver i gamle dager da en faktisk spillte hele spillet, og ikke bare gikk fra filmsekvens til filmsekvens. Ta Duke Nukem 3d eller Doom, der spillte en faktisk 100% av tiden, da var det spillbarheten som gjalt all the way. Da var det ikke slikt at en egentlig bare sitter i en berg og dalbane hvor ting skjer akkurat idet du komemr rundt svingen på akkurat samme måte hver eneste gang du går rundt den svingen f.eks.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg